Avatar billede Mathias Egholm Praktikant
07. juni 2017 - 15:22 Der er 3 kommentarer

Pc fryser

Når jeg er inde i et spil og vil ud på skrivebordet fryser min pc også kan jeg ikke gøre noget som helst og er nød til at genstarte. Hvad kan problemet være?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2017 - 16:08 #1
Har du tjekket dine temperaturer på pc?
07. juni 2017 - 16:19 #2
HEJ,

En moderne PC kan ikke sådan uden videre stoppe midt i en proces. Det er den ikke konstueret til.

Men der kan være forskellige program-stumper (eller loops i nogen programmer), som gør, at det virker som om programmet går i stå / fryser.  Hvis nogen af disse programmer stopper keyboardet/tastaturet / mus kan du ikke gøre noget (ud over at genstarte!). Og det er ofte ¤#¤#"#"#  irriterende.

Men hvad det er, som stopper/sløver maskinen kræver en dyberegående analyse af HVAD du har kørende samtidig.

Det bedste råd jeg her kan give dig er, prøv at stoppe nogen af de programmer, som du ved er kørende (eks.office-pakken ) og se om det hjælper.  Ellers må du stoppe dem program by program for at se om det hjælper. Stop dem midlertidigt... !

Endelig kan der osse være SCripts i din browser, som er aller-helhest langsomme....  Hvilke afhænger af hvad du kører, hvilke HTML-sider du har inde
så her vil jeg ikke være specifik.

EKS:
(På en amerikansk puslespils-side er der et script, som efter 4 spil sløver maskinen så meget, at det kan tage op til flere minutter at flytte en brik. Det længste jeg har ventet var ca,. 15 minutter (maskinen var dog ikke død, men sløv til at reagere på tast. og mus.)

KR
Avatar billede Mathias Egholm Praktikant
07. juni 2017 - 17:40 #3
Mine temp. Er lave så tror ik det er det.

Hvor kan jeg kigge om der er Scripts?