Avatar billede Martin Praktikant
05. juni 2017 - 12:55 Der er 14 kommentarer

Stationær pc genstarter ud af det blå...

Hej. Jeg har en stationær pc (windows 8.1) som har det med at genstarte ud af det blå. Det sker også selv om pc'en ikke laver det store (surfter på nettet eller skriver i word). Jeg har været inde og slå automatisk genstart fra ved fejl der opstår MEN alligevel genstarter den. Den burde vise blå skærm med hvad fejlen er OG SÅ genstarte, men gør den ikke.

Nogen bud på hvad det kan være?
(Vil umiddelbart mene den får nok strøm....)

PC INFO =

Operating System
Windows 8.1 64-bit

CPU
AMD A6-6400K 56 °C
Richland 32nm Technology

RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 937MHz (10-11-11-30)

Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. A88XM-E (FM2+ ) 30 °C

Graphics
2461W (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 960 (ASUStek Computer Inc) 31 °C

Storage
223GB KINGSTON SV300S37A240G (SSD) 25 °C
1863GB Seagate ST2000DM001-1ER164 (SATA)24 °C

Optical Drives
ATAPI iHAS124 E
ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device

Power
700 W Coolermaster Model RS 700 ACAB B1
Avatar billede Carnac Forsker
05. juni 2017 - 14:10 #1
Hvis ikke du allered har forsøgt dét, så prøv først:

Højreklik på C-drevet og vælg "Egenskaber". Så skulle der gerne åbne et lille vindue med 7 faner. Her klikker du på fanen "Funktioner".  Her skulle der gerne være et felt hvor der står "Fejlsøgning - Denne indstilling vil gennemsøge drevet for fejl". Så klikker du på "Undersøg".
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2017 - 15:31 #2
Søg efter .dmp-filer på din computer. De burde kunne hjælpe med en identifikation af den driver, der fejler.

Hvis du ikke selv kan finde dem, så prøv at læse vejledningen herunder om at vise skjulte systemfiler (Show hidden files and folders) fra  Gerry C J Cornell,  September 4, 2016

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-performance/cannot-find-cwindowsminidump-folder-in-windows-81/047ae252-c5f2-404d-bcfe-b42cd2f90c9e

Du kan også prøve at installere et af disse programmer herunder for at finde synderen:

https://www.raymond.cc/blog/how-to-analyze-memory-dump-dmp-file/
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2017 - 15:35 #3
#1 varme, får cpu til at overophede = reset
#2 defekt strømforsyning

medmindre der er en kendt win 8 fejl, så er det en hardwarefejl
Avatar billede Martin Praktikant
05. juni 2017 - 18:04 #4
MHT:

"Hvis ikke du allered har forsøgt dét, så prøv først:

Højreklik på C-drevet og vælg "Egenskaber". Så skulle der gerne åbne et lille vindue med 7 faner. Her klikker du på fanen "Funktioner".  Her skulle der gerne være et felt hvor der står "Fejlsøgning - Denne indstilling vil gennemsøge drevet for fejl". Så klikker du på "Undersøg"."

Det er hermed gjort og DESVÆRRE ingen fejl at finde....
Avatar billede Martin Praktikant
05. juni 2017 - 18:10 #5
Milter =

Har prøvet at bruge et af de programmer til at finde synderen i dmp filer, men den finder ingen problemer desværre.
Avatar billede Martin Praktikant
05. juni 2017 - 18:15 #6
Siewave =

Tror ikke det er temperaturen. Måler gennemsnits temperaturen i ved CPUen til 45 grader og max til 60 grader....
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2017 - 19:49 #7
Har du opdateringer til Windows der er fejlet som den forsøger a geninstallere?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2017 - 19:54 #8
evt skriv i søg logbog, og kig i Windows logger for fejl under programmer og system
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2017 - 19:58 #9
Finder den ingen .dmp-filer, eller ...?

Måske er oprettelse af .dmp-filer slået fra?

http://www.thewindowsclub.com/automatic-memory-dump-settings-windows-8

Og herunder et link med forslag til, hvad manglende minidump ved BSOD kan skyldes. Find indlægget fra  johnblDec 26, 2014, 4:15 PM

http://www.thewindowsclub.com/automatic-memory-dump-settings-windows-8
Avatar billede Martin Praktikant
05. juni 2017 - 21:42 #10
nej har ingen fejl med at installere drivere, hverken windows drivere eller andre
Avatar billede Martin Praktikant
05. juni 2017 - 21:42 #11
milter =

Jo hvis jeg nu søger efter .dmp filer så finder jeg nogen selv, men ved ikke hvilke jeg skal "bruge" til noget....
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2017 - 22:00 #12
Åbn den seneste af dine .dmp-filer med et af de programmer jeg linker til i #2, og som du iflg. indlæg #5 har prøvet. Kopier teksten og sæt den ind her. Måske en af os herinde kan få noget brugbart ud af den :-)
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2017 - 22:03 #13
Her er en måske mere forståelig vejledning til BlueScreenView:

http://www.wikihow.com/Read-Dump-Files
Avatar billede kurtba Ekspert
05. juni 2017 - 23:55 #14
Prøv alligevel at fejlsøge på temp, som sidwave skriver. Bl.a. fordi den ikke laver nogen fejllog m.m., hælder jeg også til sidwaves forslag. Temp problem er lig med øjeblikkelig lukning uden blå skærm og fejllog.
Det er jo en nem lille operation. Åben dyret og rens alle kølerne med lidt trykluft.
Husk lige at blokere vingerne på kølerne, når du blæser på dem, idet de ellers kan risikere at køre så hurtigt, at lejerne tager skade. Jeg har haft mange pc.er til rep. med samme symptom som du har, og hvor en rensning løste problemet.