Avatar billede pojo Praktikant
01. juni 2017 - 23:58 Der er 4 kommentarer

volume license

Jeg købte for et par år siden en brugt pc som jeg har været meget glad for.
Nu er den begyndt at poppe op med en meddelelse om, at min windows licens udløber snart.
Jeg har ringet til Microsoft,som kunne oplyse mig om, at det er en "volume-license" windows 10 (opgraderet fra 7), der er installeret,
Så hvad gør jeg så? Jeg kan ikke forny licensen, da jeg ikke har noget med det firma at gøre, der brugte pc'erne.
Nogen gode ideer?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2017 - 06:54 #1
køb en licens, køb win10 på dvd
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. juni 2017 - 07:46 #2
Du kan prøve at indtaste produktnøglen fra din Win7 - den burde sidde i bunden af maskinen (evt. under batteriet).

Hvis ikke den godkendes af den kørende Windows 10, kan du installere Win10 forfra fra en USB stick, du laver med værktøjet her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Vælg den version /(Pro/Home) som dit Win7 OEM mærke virker med - den burde så accepteres af Win10.

Og ellers... - så er det som #1 skriver :-)
Avatar billede INK Ekspert
02. juni 2017 - 09:06 #3
Hvis du under installation af ny Win10 anvender din Microsoft-konto, så installerer den uden licenskode og aktiveres med digital licens. Har netop gjort det på en PC, der dog havde en gyldig Win7 licens.
Jeg tror (tro ikke viden) at Microsoft vil lade alle opgradere til Win10, hvis de har en gyldig Win7 licens. Man vil ikke publicere det af hensyn til de brugere, der i mellemtiden har betalt for en Win10, men i praksis kan vi opdatere alle Win7, Win8 og Win8.1 maskiner uden at betale ekstra.
Avatar billede pojo Praktikant
08. juni 2017 - 00:00 #4
Tak til Ole Madsen
Den havde vist bare fået et mindre hukommelsestab, så da jeg indtastede produktnøglen igen,holdt den op med at genere mig.