Avatar billede Frugtchamp Novice
31. maj 2017 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skjult JavaScript

Jeg har en udfordring med siden http://friforgift.nu. Første gang siden besøges fremkommer en JavaScript boks om jeg har virus. Trykker jeg ok bliver jeg ("selvfølgelig") ledt over til en side der har antivirus.

Jeg har ikke problemet hos mig, jeg er sikker med Bitdefender. Det er også testet på anden pc som ikke er min.  De siger selv det er mig.
Kan I kloge hoveder komme det nærmere?
Hvis cookies slettes kommer boksen frem igen.

Tak :-)
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2017 - 18:29 #1
Det er dit/deres brug af cookieconsent der er problemet - den loader nemlig et andet script browser-updates.info, der giver denne alert-besked så det noget alle vil blive ramt af. Bortset fra at der åbenbart ikke er styr på 3. parts kode, så requestes der imponerende 157 ressourcer på samlet over 12MB - det må kunne optimeres betydeligt.
Avatar billede Frugtchamp Novice
31. maj 2017 - 19:00 #2
Tak. Kan det lade sig gøre at tage et screenshot af hvor problemet ligger i deres kode eller lign.?
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2017 - 23:04 #3
Ved ikke hvor teknisk du er, men benyt developer toolbaren i firefox eller chrome - der kan du aflæse det. Alternativt kan du bare henvise til http://cookiescript.cdn2.info/libs/cookieconsent.4.min.js, som inkluderes på siden og her kan man se at der henvises til alert.php fra browser-updates (selvom filen hedder php håndteres den som en js).
Avatar billede Frugtchamp Novice
01. juni 2017 - 05:17 #4
Mange tak!