Avatar billede Sofie G Praktikant
10. marts 2017 - 09:21 Der er 7 kommentarer

Min computer skriver tegn i stedet for tegn + store bogstaver uden capslock er slået til.

Hej.
Jeg har en lenovo computer.
Jeg har trykket på noget der får den til at skrive tegn når jeg bruger tal tasterne. Desuden skriver den kun store bogstaver og capslock er ikke slået til.
Hvad gør jeg?
10. marts 2017 - 09:47 #1
Er du kommet til at trykke på tasten "FN" ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. marts 2017 - 09:49 #2
Det fremgår ikke helt tydeligt om taltasterne er rækken af taster over bogstavtastaturet eller om det er det såkaldt nummeriske tastatur i højre side på tastaturet.

Jeg har indsat et link jeg håber kan hjælpe:

http://www.a-huset.dk/Word/W%200072.htm
10. marts 2017 - 09:51 #3
Prøv at trykke på "FN" + "NUMLOCK" og se om ikke det hjælper.
Avatar billede Mikael Ekspert
10. marts 2017 - 10:44 #4
Uden at være sikker, så KUNNE en simpel "systemgendannelse" MÅSKE klare problemet ???

Altså anvende et "systemgendannelsespunkt fra lige før det gik "galt"

Hjælper det ikke, så skader det heller ikke ;)
10. marts 2017 - 10:54 #5
Der er ingen grund til at køre systemgendannelse, hvis problemet er lige til at løse!
Avatar billede Mikael Ekspert
10. marts 2017 - 12:21 #6
#5  Nej klart.. Men nu kendes årsagen jo ikke.. Er det en "forkert" taste eller en systemfejl.

Og nu er det KUN en systemgendannelse jeg anbefaler.. IKKE en total gendannelse..
Avatar billede Sofie G Praktikant
10. marts 2017 - 17:21 #7
Tak for alle jeres kommentarer. Det var ikke en systemfejl og jeg havde ikke trykket på Fn. Det virkede at trykke alt + shift.