Avatar billede bas Forsker
02. marts 2017 - 06:22 Der er 10 kommentarer

Windows 10 - start uden at taste adgangskode

Hej
Jeg har været i netplwiz og fjerne fluebenet ud for Brugere skal angive brugernavn og adgangskode og genstartet PC'en, men Windows kræver fortsat at jeg indtaster min adgangskode. Hvortfornu det, og hvor ændrer jeg det så?

https://kommunesider.aeldresagen.dk/5/gladsaxe/gladsaxe/it-hjaelp-og-kurser/vaerktoejer/Sider/Start-Windows-10-uden-adgangskode.aspx

På forhånd tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. marts 2017 - 06:43 #1
Har du husket at trykke på anvend og i ruden der fremkommer indtastet adgangskoden 2 gange ?
Avatar billede Slater Ekspert
02. marts 2017 - 09:07 #2
Er din bruger en online-bruger? Så kan det ikke lade sig gøre, da del deler login med e-mail og andre services, så det ville være et stort sikkerhedsproblem. I så fald skal du oprette en offline-bruger og benytte den i stedet.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2017 - 10:00 #3
#2 - min id er online, og jeg har ikke kode-indtastning på hjemmepc (selvom det er en bærbar).
Avatar billede 450025 Ekspert
02. marts 2017 - 10:49 #4
claes57
Ville bare si Takk for sist claes57, helt korrekt Tråstarter jeg har 3 maskiner og det er så godt å være kvitt det maset, ingen har code verken på Bærbar eller stasjonær, netplwz er en god løsning det.

Arne.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. marts 2017 - 10:58 #5
claes57 Har ret men ved "Log on" og fra fra  "Slumretilstand" Har jeg ikke set en
løsning!
Avatar billede 450025 Ekspert
02. marts 2017 - 12:03 #6
Hei poko1. Som jeg skrev ingen koder nødvendig, Slår helt av starter uten kode.
Dvale starter igjen uten kode, det samme ved Hvilemodus.
Har ikke hatt behov for noen løsning, men gjør oppmerksom på at Microsoft kontoen er inntakt. Den er ikke noen plage, kommer i blandt, oftest ved bruk av OneDriv.

Får dem oppdateringer som trengs på alle maskiner, Gjenoppretning oppfører seg også normalt. Så har ikke noe svar og gi.

Arne.
Avatar billede bas Forsker
02. marts 2017 - 18:24 #7
Tak for jeres kommentarer.

Nu har jeg sat, at der i stedet skal logges på men lokal konto.
Jeg har sat andgangskoden og logget af og på og genstartet
PC'en.
Der er fortsat ikke flueben ud for at brugere skal angive
brugernavn og adgangskode i netplwiz.

Nu er Windows så i stedet igen begyndt med det pis med
at jeg skal logge på med en af to konto - hvor den i øvrigt
skriver, at brugernavn eller adgangkode er forkert.

Det er længe siden, at jeg lavede en frisk installation
af Windows - bl.a. for at undgå den trælse situation.
What to do?

Hvorfor mpdtager jeg i øvrigt ikke mails om at der er blevet
svaret på mit spørgmål?
Der er flueben ud for der, hvor der står, at jeg følger
spørgsmålet.
Der ser ikke ud til at være noget i spam-mappen heller.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2017 - 19:26 #8
netplwiz - sæt hak i den igen og udfyld popup med dit login og adgangskode.
Genstart.
netplwiz - fjern hak i den og udfyld popup med dit login og adgangskode (den vil vide, at det er dig, der ændrer opsætningen).
Genstart.
Det skal virke

Du får kun en besked og hvis du ikke reagerer på den, så får du ikke flere (det ville være spam). Så når du ikke kommenterer undervejs, så er det op til dig at følge tråden (du kunne jo være død i fald du ikke svarer).
Avatar billede 450025 Ekspert
02. marts 2017 - 19:27 #9
Ja jeg skulle gjerne ha hjelpt deg ingen tvil om det, hva har jeg gjort i ettermiddag i dag?
Henta ny Minidata på posthuset, Kina produkt SSD 250 + 8 GB.

Et helvede å få pakka opp men ok, Starta opp, endre språk helt greit, tror det var kinesisk ikke sikker?  Win1o  Pro  Dem hadde ikke lurt meg.

Ja den var låst med code, coden lå i esken utrolig brukte så klart netplwiz. Låsen borte vekk ok, fjerna reklame å dil dal gikk over la inn programmer for der var ingen ting, jo papirkurven tok lidt tid men ok planke kjøring.

Slo den av starta igjen kvikt uten nøkkel, tok en kaffekopp ute på terrassen, + 1 Gin Tonic.
Kom inn starta opp uten problem i hvilemodus du klager over vi ikke svare deg på ditt spørsmål jeg forstår ikke problemet, du må da gjøre noe feil selv?

En Gammal Gubbe her ville ha lås ok, da sett vi 4 tall, hva vil du ha, ikke 1 2 3 4 nei, da er vi inne på lokal konto, dette går også ann no problem det.

Du må gjøre rette ting, Microsoft er slik at begynder du å jatte med dem da kan du sitte der, ta en øl du slapp av, Tenk, dette har jeg gjort på minst 15 maskiner etter ordre fra Gamle Brukere. Verre er det ikke å lykke til, skal du ha hjelp her inne må det være lidt mer spesefikt.

Maskinen er prøve kjørt nu, en utrolig rask maskin, nok lagerplass, under 5000 Blank for meg et godt kjøp. Skjerm hadde jeg.

Arne fra Thailand.
Avatar billede bas Forsker
03. marts 2017 - 16:34 #10
@claes57 Mange tak.
Det med at køre netplwiz igen ser ud til at have løst problemet. :-)
Og så er det altså kun med en offline/lokal konto, at man kan undgå at skulle skrive en adgangskode - som Slater skrev.
Det må jeg prøve at huske.