Avatar billede fajens Mester
25. februar 2017 - 08:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA Starte makro fra excel celle når bestemt værdi indtastes.

Hej
Kan jeg starte en makro fra direkte fra en celle i Excel, når værdien indtastes eller ændres.

Eksempel:  hvis G10 = "ja" start makro S1

/fajens
Avatar billede store-morten Ekspert
25. februar 2017 - 14:12 #1
Hvis A1 ændres og G10 bliver ja, starter makro S1.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
    If Range("G10") = "ja" Then Call S1
End If
End Sub
Avatar billede fajens Mester
25. februar 2017 - 15:07 #2
hej store-morten

Det er lige det jeg havde tænkt mig, men det virker ikke hos mig.
Jeg har kopieret din løsning direkte ind i Modul1 og skrevet s1 indeholdende e n msgbox
Har derefter restartet excel og skrevet ja i G10 skulle den så ikke starte s1?

Hvad gør jeg forkert.
Avatar billede fajens Mester
25. februar 2017 - 16:20 #3
Virker nu
Har lagt makroen ind under ark1, og restartet, så virker det
Tak til store-morten
Avatar billede store-morten Ekspert
25. februar 2017 - 16:29 #4
Godt du fandt ud af kode skal ligge på det ark den skal bruges.

Velnekomme