Avatar billede guldbajer Nybegynder
23. august 2001 - 15:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TV kort - hvad skal man vælge???

Jeg sidder og skal foretage et valg mellem de TV-kort der ligger på edb-prisers hjemmeside, og jeg ved ikke hvad jeg skal vælge.
Kravene til kortet er:
- at jeg skal kunne se tv på min computer(incl. remote).
- At jeg kan optage til min harddisk fra video og tv og efterfølgende redigere og komprimere hvad der er optaget så det har et fornuftigt forhold mht kvalitet og filstørrelse.
- Skal kunne køre under windows 2000 dk og på et asus A7A266 bundkort uden konflikter.

Jeg har en ok maskine, der skulle kunne køre det meste. Jeg har desuden et 4 point surround system, hvorfor det ikke ville det ikke gøre noget hvis kortet understøtter dette, men det er på ingen måde et krav.

Spørgsmålet er så hvad jeg skal købe... Hauppanage eller pinnacle? Og hvilken model får jeg mest for pengene for????

Jeg har 1000-1300 at købe for, men prisen kan modificeres (også ned ad), hvis der er kort som jeg får mere for pengene ved at købe. Er der desuden noget specielt software som er godt til de ting som jeg efterlyser, da jeg ikke ved noget om det her :)
Avatar billede guldbajer Nybegynder
23. august 2001 - 15:43 #1
Ups: Grafikkort er GF2 MX400
Avatar billede kunze Nybegynder
23. august 2001 - 15:44 #2
Sjov nok... Dette spørgsmål skulle jeg lige til at stille :)

Jeg skal bruge et TV-Kort til en skoleopgave....
Avatar billede jasber Nybegynder
23. august 2001 - 16:12 #3
Jeg har netop købt dette kort:
http://www.systemplus.dk/splus/prodInfo.asp?Prod=WINTVRADIO&root=1&niv1=51&niv2=&unikID=all&emne=hardware

Og er godt tilfreds. Der er en del software med, og du kan finde yderligere software på Hauppauges web site (www.hauppauge.com).
Avatar billede guldbajer Nybegynder
23. august 2001 - 16:19 #4
Hvad var afgørende for dit valg ?
Avatar billede guldbajer Nybegynder
23. august 2001 - 16:19 #5
Og kan det køre uden konflikter?
Avatar billede jasber Nybegynder
23. august 2001 - 18:12 #6
DEt afgørende for mit valg var:
1) Kender flere der har haft gode erfaringer med Hauppauge
2) Det har Radio
3) Det har Nicam stereo
4) Det har text tv
5) Det koster under kr. 1.000,-

Jeg har ikke haft nogen konflikter overhovedet, og har det kørende i en maskine som har:
- Abit bundkort
- Intel netkort
- Asus ISDN kort
- Hercules 3D Prophet II GTS 64mb grafik kort
Avatar billede guldbajer Nybegynder
23. august 2001 - 18:26 #7
Super - tak skal du have
Avatar billede jasber Nybegynder
23. august 2001 - 18:28 #8
Tak for points :)
Avatar billede ricky Nybegynder
23. august 2001 - 20:18 #9
jasber>> du har ikke skrevet hvilket OS du har kørt kortet under ?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
23. august 2001 - 23:01 #10
Du Skal IKKE købe Pinnacle hvis det skal køre under 2000, det er verden værste lort mildt sagt!