Avatar billede danmarlin Praktikant
08. januar 2017 - 13:05 Der er 3 kommentarer

Gemme pdf file på cloud drive

Hej, håber det er det rigtige sted jeg ligger dette spørgsmål ind.

Kan nogen fortælle mig hvilken pdf reader app jeg kan bruge hvis jeg ønsker at gemme dem direkte på vores cloud drive ?

Vi har nogle Lenovo tablet hvor vi åbner pdf dokumenter på vores cloud drive. Redigerer dem og vil så gemme dem igen på cloud drive.
Vi kan sagtens åbne dem men når vi ønsker at gemme igen så har vi kun mulighed for at gemme på OneDrive. Vores cloud drive bliver ikke vist.

Vi bruger app Cloud drive og har prøvet med adobe og foxit pfd reader. Ingen af dem kan man gemme på cloud drive med.

håber nogen kan fortælle om det overhovedet er muligt eller om man skal gemme dem i OneDrive først for derefter at kopiere dem over på sit cloud drive.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2017 - 13:45 #1
appen 'Cloud Drive' er kun en tilbygning/brugerflade til de cloud-ting, du har i forvejen. Så hvis du i Cloud Drive har tilknyttet Onedrive, så kan du bare gemme i Onedrive, og filen vises automatisk i Cloud Drive.
Avatar billede danmarlin Praktikant
09. januar 2017 - 11:26 #2
Tak for dit svar. Vi fik det dog løst på anden vis da vi kunne vælge at share og her var muligheden for at gemme det på Cloud Drive.

Vi er nu stødt ind i et andet og mere alvorligt problem som du måske kunne have et svar på.
Vi har vores CD hos TDC og en rushfile client på de enkelte computere til synkr. af filer til server.
Vi har et problem med to pdf-filer som ikke kan synkr. til serveren. De vedbliver at hænge i Rushfile synkr. og jeg kan ikke slippe af med dem. Kan man evt. genstarte clienten ?

Desværre skaber det nu den usikkerhed at man ikke kan være helt sikker på at alle ens filer er blevet synkr. til serveren. Det ser ud til at de er der når man kigger i stifinderen under rushfiles, men de ligger rent faktisk ikke på serveren. Eneste indikering på fejl er en rød markering i rushfiles synkr. programmet men det er jo umuligt at sidde og checke dette hver gang.
TDCs eneste løsning er at man sidder og checker filerne op på serveren contra stifinder men det kalder jeg ikke en løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2017 - 12:34 #3
der, hvor den går galt er nok, hvis 2 brugere henter dok A. Begge brugere opdaterer, men den sidste kan ikke aflevere, da der nu ligger en 'forkert' A i forhold til den, han arbejdede på. Den har jeg ikke en løsning på - det bedste er faktisk, at den hænger så man er klar over, at ens ændringer ikke kan opdateres.