Avatar billede Nisse123 Praktikant
31. december 2016 - 09:03 Der er 4 kommentarer

Alle mine USB porte virker ikke

Hej.

Jeg syns ikke rigtigt jeg fandt nogen artikler der passede på mit problem så prøver at oprette en tråd.

Jeg har en stationær pc med Windows 7 og jeg fik for 3 dage siden opgraderet min ind mad. (nyt Asus Z170 pro gaming bundkort , nyt Geforce GTX 1060 grafikkort, nye ram, ny  CPU Intel Core i5 6500.

Før computeren blev opgraderet virkede mine usb porte efter opgraderingen virkede kun nogen af dem og nu efter jeg har installeret eller vil sige ved ikke om den blev færdig med installationen af drivere til usb portene er der ingen af portene der virker heller ikke dem hvor min mus og mit tastatur sidder tilsluttet til og det gjorde de før jeg installerede drivere til usb portene.

Håber nogen kan og vil hjælpe mig. Mvh. og godt Nytår.

René
Avatar billede posten Ekspert
31. december 2016 - 09:11 #1
var der ikke skive med til dit asus z170 bundkort der burde ligge opdaterede driver på den ellers bruger du bare denne : http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html det er en jeg tidligere har fået herfra den fandt driver der var over 10 år gamle i min win. 7
Avatar billede nfssister Forsker
31. december 2016 - 11:18 #2
Jeg vil helt klart anbefale at du formatere din PC - Det der med at skifte så vital en del som bundkort uden formatering det er ikke særlig godt. Slet ikke hvis det er fra et chipset til et andet chipset (Z170)
Avatar billede Nisse123 Praktikant
31. december 2016 - 13:35 #3
Jo jeg har en cd med drivere på men hjælper ikke meget når hverken mus eller tastatur virker fordi de køre på usb portene men må prøve at se om jeg kan finde en der har en mus og et tastatur der ikke køre på usb og så se om det løser problemet så jeg kan prøve de forslag jeg har fået. TAK TIL JER BEGGE 2 ind til videre.
Avatar billede kurtba Ekspert
31. december 2016 - 17:15 #4
Prøv at starte den i fejlsikret tilstand. Det vil sige, at lige efter du har tændt den, skal du gentagne gange trykke på f8 tasten. Så giver den dig på et tidspunkt mulighed for at starte i fejlsikret tilstand. Når den gør det, så indlæser den kun standardriverne og så kan det være, at du er heldig at usb portene virker, således at du kan komme til at indlæse de korrekte drivere derfra.