Avatar billede Mølleren Novice
30. december 2016 - 17:57 Der er 6 kommentarer

Hvad sker der i min PC...

..når den røde lampe blinker næsten hele tiden og jeg kan høre noget lyd fra kassen?
Jeg har Win 10 Pro 32 bit, AMD 5050E, 4 GB RAM.
PFT
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2016 - 18:11 #1
Det er sandsynligvis din harddisk man kan høre spinne på fuld hammer. Dette er noget der er normalt ved store opdatering eller hvis den diskfragmentere osv.
Er maskinen sløv til at gå på nettet osv ?
Avatar billede Mølleren Novice
30. december 2016 - 19:42 #2
OK, nu har PC'en stået ubrugt i over en time (mad) men den står stadig og blinker og knurrer og jeg har ikke set nogen meddelelser om opdatering el. lign.
Min netforbindelse er 20 MBit men en test viser kun 13 op og 2 ned. Netleverandøren siger at det er min PC der æder de sidste 7 MBit ?? Men i almindelighed, er det noget der betyder noget "farligt"?
Avatar billede eurositi Ekspert
30. december 2016 - 19:45 #3
Den pågældende processor er vist fra 2009, så du kunne overveje at geninstallere Windows 10. Det vil helt sikkert gi' dig mere fart over feltet. Du skal bruge en USB stick med cirka 4 gb ledig plads. Tag også backup af dine dokument- og billedmapper, hvis du har meget liggende - ellers kan du gøre det med Microsoft-værktøjet:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede Mølleren Novice
30. december 2016 - 19:59 #4
OK, jeg har et par 16 GB USB-dimser og en 500 GB ekstern HD som jævnligt bliver opdateret (og så tilbage i brandskabet). Såh, jeg prøver at gøre det du foreslår med geninstall. TAK
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2016 - 12:40 #5
du bør også geninstallere med en 64-bit Version Windows 10 - idet du "kun" har 4 GB, og den Windows reserverer noget af det.
Nu ved jeg det ikke til 100%, men min Windows 8 spiser alene 2,6 GB, hvis du har et eller andet kørende - og samtidigt har en onboard-grafikkort, så har du nok ikke ret meget tilbage af din Ram - og så bruger din Computer sidefilen - som er en ekstra "RAM"-fil som er gemt på din Harddisk - og det gør nok, at din Harddisk spinner som om den prøver at lette.
Avatar billede eurositi Ekspert
31. december 2016 - 14:20 #6
4 gb RAM er ganske rigtigt i underkanten, så du vil uundgåeligt støde ind i problemer med manglende hukommelse, når du belaster systemet med tungere opgaver, f.eks. virusscanning, diskoprydning, grafisk krævende spil, videoredigering, indlæsning af meget store Office-dokumenter og den slags.