Avatar billede Brian Olsen Praktikant
21. december 2016 - 20:27 Der er 10 kommentarer

C drev fyldt

Hej mit C drev er fyldt .. hvordan kan jeg gå ind og frigøre mere plads således at jeg kan få sikkerheds kopieret min iPhone i iTunes ?

Håber noget kan hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
21. december 2016 - 20:29 #1
Så må du jo slette nogle ting.

Du kan køre en ting som CCleaner, der sletter ligegyldige filer og caches, og altså giver dig mere plads uden at skulle af med noget. Men ellers må du selv ind at finde filer, du enten ikke skal bruge eller kan flytte til et andet sted.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 20:31 #2
Dine oplysninger er sandelig sparsomme. Hvor stor er din harddisk, og har du flere partitioner?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 20:33 #3
Og hvad mener du mere nøjagtigt med fyldt 90% ?
Avatar billede eurositi Ekspert
21. december 2016 - 22:17 #4
Du har muligvis allerede læsset rigeligt med data over i denne mappe:
C:\Users\<Brugernavn>\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup

Hvis du har MS Office installeret, vil du også opdage, at mappen:
C:\Users\<Brugernavn>\AppData\Local\Microsoft\Office\16.0\OfficeFileCache
kan fylde abnormt meget. Du kan slette denne mappe uden risiko.
Avatar billede perhol Seniormester
21. december 2016 - 22:18 #5
Brug det indbyggede program 'diskoprydning'.
Start Diskoprydning
Vælg så Ryd op i systemfiler
Tryk på knappen Marker alle
Marker herefter alle afkrydsningsbokse
Og kør så oprydning.

Oprydning i systemfiler bør kun foretages hvis dit system ellers kører som det skal.
Avatar billede INK Ekspert
21. december 2016 - 22:25 #6
Hvorfor sikkerhedskopierer du ikke din iPhone til iCloud (skyen). Det gøres over WiFi og belaster ikke din PC. Du har 5 GB til dine i-enheder.
Men derudover er jeg selvfølgelig enig i , at en solid oprydning vil være på sin plads.
Avatar billede martens Guru
21. december 2016 - 23:14 #7
En anden stor synder er C:\Users\%username%\downloads
kig også her : C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp

Benytter du Outlook som klient til blandt andt gmail.com og outlook.com, skal du måske lige kigge her  ; C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Outlook
der ligger nogle offlinefiler ( *.OST-filer ) og de kan være meget store ( min gmail.ost er feks. på 1.8 Gb )

De kan heldigvis flyttes ( lettere også arbejdet meget ved reinstallation)
mere info her :
https://support.office.com/da-dk/article/Introduktion-til-Outlook-datafiler-pst-og-ost-222eaf92-a995-45d9-bde2-f331f60e2790?NS=OUTLOOK&Version=16&SysLcid=1030&UiLcid=1030&AppVer=ZOL160&HelpId=olmain11.chm553714123&ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Benytter du dig af cloud-løsninger ( OneDrive, Google Drev etc )  kan lokale kopier på c:\ også være nogle særdeles store mapper

Her er der lige et link til et stykke genialt software, der visuelt kan vise, hvor de store syndere er på din/e disk/e

mvh martens
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2016 - 10:20 #8
Husk også at flytte dine billeder, dokumenter og skrivebord til en anden disk - eller slette ting derfra;
og så er selveste skraldespand også noget som kan fylde disken, hvis ikke den er tom
Avatar billede Casper_Wichmann Juniormester
10. januar 2017 - 19:12 #9
enten skal du vel købe en større HDD eller vis du har nogle usb stik eller SD kort så kopier dine billeder og videoer der over så de ikke fylder på HDDen
Avatar billede INK Ekspert
10. januar 2017 - 23:02 #10
Hej Brian, hvad med en tilbagemelding om det lykkedes for dig?