Avatar billede Tobias Madsen Praktikant
21. december 2016 - 17:09 Der er 1 kommentar

Dødt grafikkort?

Forleden dag frøs min computer ud af det blå - uden eventuelle underlige bemærkninger. Jeg tvang slukkede den efter 2 minutter, hvor jeg stadig intet kunne trykke på. Da jeg startede den op igen, virkede alt normalt igen, men ikke mindre end 5-10 minutter efter, blev lyden robot-agtigt og i slowmotion (hvis det giver mening) og skærmen gik derefter i sort. Jeg fik formået at starte min computer, hvor jeg hurtigt kunne se, at grafikkortet enten var deaktiveret eller ikke installeret. Herefter er problemstillingen, hvad gør jeg så nu?

Hvad jeg har prøvet:
Det første jeg prøvede var, at jeg geninstallerede Nvidia programmet og derfra prøvede jeg at søge efter driver/opdateringer til mit grafikkort, hvor den så meddelte, at der intet var at finde.
http://imgur.com/a/xkJrq

Da det så ikke virkede prøvede jeg via deres hjemmeside, at manuelt finde og download en driver til grafikkortet. Da den var færdig med at downloade driveren og skulle genstarte, opstpd der en elektronisk "Bizz" lyd nede fra computeren - dette skal ikke forveksles med den "bip" lyd, der kan komme fra motherboardet. Hvorefter skærmen var sort og den prøvede at genstarte igen, men hvor det samme problem så opstod.

Generel infomation:
Har ikke pillet ved noget inde i computeren.
Har ikke flyttet på computeren siden jeg flyttede ind for 1½ år siden.
Har ikke prøvet at overclocke.
Har oplevet førhen at computeren frøs ud af det blå, men hvor jeg bare kunne genstarte computeren og alt virkede normalt igen.

Specs:
Kører 2 skærme, hvor den ene kun virker nu - giver vel mening da grafikkortet ikke virker.
http://imgur.com/a/UTS71
Nvidia GeForce GTX 670 2gb
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 18:43 #1
Har du sikret dig at der ikke er støv på det ene grafikkortet?
Og har du prøvet at skifte om på skærmene, for at sikre dig, at det ikke er skærmen som fejler?