Avatar billede Zelectra Praktikant
19. december 2016 - 17:39 Der er 17 kommentarer

CD/ DVD drev virker ikke

HJÆLP!

Jeg har en MSI, ikke ret gammel, men mit cd-rom-drev er stoppet med at virke.

Jeg har prøvet at slette det på "Enhedshåndtering" og efterfølgende genstartet computeren, men den siger der er en fejl, og at den ikke er forbundet til enheden.... så nu ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre.
Nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2016 - 18:01 #1
Er det sket efter du evt har fjernet et brænder program?
Det er Win 10 du har ikke?
Avatar billede Zelectra Praktikant
19. december 2016 - 18:32 #2
Et brænder program? Til at brænde CD'er ? Nej, tror ikke jeg har sådan et, med mindre det fulgte med til computeren.

Jo, har Windows 10
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 18:45 #3
Har du prøvet, øverst oppe, at højreklikke for hardware ændringer?
Avatar billede Zelectra Praktikant
19. december 2016 - 19:25 #4
Ja, men der kommer ikke nogle ændringer frem :/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2016 - 20:17 #5
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 20:45 #6
Avatar billede kurtba Ekspert
20. december 2016 - 00:53 #7
Prøv at lave en systemgendannelse til før problemet opstod. Det burde kunne løse problemet.
Avatar billede Zelectra Praktikant
20. december 2016 - 09:05 #8
#Kurtba, hvad så med alle de ting på computeren, dokumenter og billeder mm. som er kommet i mellemtiden? Forsvinder de?
Avatar billede Zelectra Praktikant
20. december 2016 - 09:11 #9
#Rasmus, jeg forstår ikke helt, hvordan det fungerer; jeg har hentet det ned og startet det, hvorefter den beder mig genstarte - men der sker intet?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2016 - 13:34 #10
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.
Avatar billede posten Ekspert
20. december 2016 - 20:21 #11
gå til : http://www.windows-fix-center.com/files/mats_run.dvd.exe.html du vil efter denne ku ha dit dvd drev igen
Avatar billede kurtba Ekspert
20. december 2016 - 22:28 #12
En systemgendannelse sletter ikke dokumenter og billeder. Det er kun selve systemet, som gendannes.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2016 - 22:35 #13
Avatar billede Zelectra Praktikant
21. december 2016 - 14:48 #14
#Rasmus, den mappe jeg skulle slette, var der desværre ikke :(
Tjekker dit youtube klip nu, og krydser fingre :D

#Posten, jeg køber ikke et eller andet, jeg ikke ved hvad er. Hvis der ikke dukker nogle mulige løsninger op, så har jeg garanti på, og så må jeg indlevere computeren, men det er bare ikke sjovt, i en eksamens periode, og bruger også computeren på studiet.
Avatar billede posten Ekspert
21. december 2016 - 17:25 #15
købe ???  hvem snakker om at købe det er da gratis
Avatar billede Zelectra Praktikant
22. december 2016 - 12:45 #16
Så virker linket ikke ordenligt for mig - jeg installerer det, men så bliver jeg guidet til et sted, hvor jeg skal skrive mit navn og email -> skal klikke "Continue", og så er jeg på en side, hvor jeg skal betale.
Avatar billede Zelectra Praktikant
22. december 2016 - 12:47 #17
Jeg kan ikke opdaterer, uden at registrere mig