Avatar billede jan p Novice
16. december 2016 - 16:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Åben en computer med kode

Jeg har købt en computer (brugt) og fik en fin skrivelse/kvittering mv.
hvor alle oplysninger stod på, den kan jeg IKKE FINDE så jeg er godt
på den. Kan ikke åbne computeren er der nogen der har et tip?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2016 - 16:29 #1
Gerne lidt mere? er der Bios log on eller Windows Logon du ikke kan åbne?
Avatar billede jan p Novice
16. december 2016 - 16:32 #2
Hold da op hvor kvikt, computeren vil bare ikke starte fordi jeg ikke har den kode
som sælger havde givet den.
STORhilsen og tusinde tak for interessen af mit problem
jan p
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2016 - 16:38 #3
Tja Det hjælper jo ikke meget Hvor langt kommer du? Starter den op og er det Windows logon eller er det allerede ved Start Hvis ja så er det Bios kode på og så er det en lidt større historie.
Det hjælper også tit på forståelsen hvis man får Fabrikat og type Pc: At vide
Avatar billede jan p Novice
16. december 2016 - 17:15 #4
Hvor er det flot af dig og bruge så megen tid på mig, jeg skal skrive det hele ned og prøver og sætte den til igen og skriver hvad der står.
STORhilsen og endnu en gang tak for din hjælp.
jan p
Det bliver nok først på mandag for jeg får gæster fra Jylland om lidt.
Avatar billede posten Ekspert
17. december 2016 - 01:09 #5
prøv at finde denne : PC Login Now v2.0 kan ikke huske hvor jeg så den duer bare ikke på win. 10
20. december 2016 - 17:25 #6
Det er ikke muligt at ringe til personen du har købt maskinen af og høre om han stadigvæk har kodeordet?

Såfremt det drejer sig om et windows password, så findes forskellige værktøjer der kan bruges til password recovery, det meste er dog command line tools og kræver en vis ekspertise. Men fx Ophcrack kørt som live-cd er dog ret nemt at gå til.

PC-login kan desuden hentes gratis her: http://pc-login-now.soft112.com/ - men kan dog som nævnt kun bruges fremtil Win7.

Er det et BIOS administrator password så er det ganske rigtigt en helt anden historie. En mulighed er at fysisk tage batteriet ud af bundkortet nogle minutter, det plejer at nulstille BIOS. Det kan også virke at kortslutte Jumperen til CMOS. Er det en laptop, så bruger de fleste dog en EEPROM chip til lagring af BIOS password og det kan derfor ikke gøres fysisk.
Et værktøj som PC CMOS Cleaner kan være en løsning og ellers kan det lade sig gøre at indvalidere CMOS checksum manuelt ved at bruge debug.exe og boote systemet via fx freedos.

Held og lykke til.
Avatar billede jan p Novice
21. december 2016 - 23:15 #7
Jeg havde nok kontaktet sælger hvis jeg kunne finde kviteringen, der stod også koden og så havde jeg ikke prøvet og få hjælp her??
Er tilbage efter jul med nogle oplysninger. God jul og tak for hjælpen jan p
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2016 - 09:01 #8
Jeg fik så aldrig at vide om det var BIOS Logon eller Windows logon det drejede sig om. Og hvilket Pc: Mærke det handler  om????
Avatar billede eyvind Seniormester
22. december 2016 - 10:32 #9
Husk lige at der er forskel på store og små bogstaver,
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2016 - 10:37 #10
#9 Læs dog lige indledningen først!
Avatar billede eyvind Seniormester
22. december 2016 - 11:06 #11
Ok ok - jeg så det lige som, at den ikke reagerede på koden. :-)
Avatar billede jan p Novice
08. januar 2017 - 14:25 #12
Undskyld tilalle de søde mennesker som har ville hjælpe mig med en løsning til at få åbnet min computer, hvor til jeg ikke kan finde papiret med koden.
Jeg har ligget syg fra før jul og er først ni ved og komme til kræfter igen, jeg prøver idag og finde de oplysninger der er blevet bedt om. STORhilsen jan p og godt nytår
Avatar billede jan p Novice
08. januar 2017 - 14:42 #13
Så lykkedes det
HP Pavilion 500-518 PC
Serie CZC51  10MTW
Produkt LGH 78 EA#vvw
Det var hvad jeg kan finde og noget af det der er skrevet forstår jeg ikke.
Den åbner i Windows helt indtil hvor jeg skal skrive koden, den kode som jeg ikke kan finde, øv
STORhilsen jan p og endnu en gang for den utrolige hjælpsomhed.
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. januar 2017 - 14:45 #14
Du kan prøve dette:
Tryk på Wintaste +R skriv netplwiz - i boksen der kommer fjern flueben i brugere skal skrive navn og password tryk ok skriv password og gentag virker efter genstart
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. januar 2017 - 14:46 #15
# 14 Virker det også når man ikke kender koden ?????????
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. januar 2017 - 15:06 #16
Har ikke afprøvet det, men det er da et forsøg værd...
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. januar 2017 - 15:18 #17
Hvis du kommer hertil og ikke på nogen måde har adgang til Password!
Ville jeg lave en ny ren installation som udelukkende tilhører dig.
https://billedeupload.dk/images/kNf9M.png
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. januar 2017 - 15:51 #18
Ad #15 + jan p

Kommentar #14:
netplwiz virker desværre ikke hvis man ikke har koden.. Så det kan ikke afhjælpe problemet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. januar 2017 - 16:16 #19
Prøv evt. at søge på: password crack for PC
Der ligger forslag til forskellige løsninger