Avatar billede Mathias Krabbe Praktikant
14. december 2016 - 13:34 Der er 8 kommentarer

Min HP Pavilion vil ikke startes :(

Hej, jeg har en HP Pavilion model 13-b000no. Mit problem er at computeren ikke gider starte når jeg trykker på start/sluk knappen. Min start/sluk knap blinker sommetider, og når min oplader er i computeren, giver den også tegn til at computeren bliver opladt, men computeren gider ikke rigtigt at starte ligemeget hvor meget jeg trykker på start/sluk knappen. Har prøvet at holde start/slut knappen inde i 30 sekunder og derefter put strømstikket i igen, og kan bekræfte dsv, at det intet har med min strømstik at gøre... Takker for hjælpen på forhånd :D
Avatar billede Mikael Ekspert
14. december 2016 - 13:41 #1
Har du lavet en såkaldt "nulstilling" ???

Altså ud med BÅDE strømstik OG batteriet. Hold startknappen nede eller tryk på den 5 -10 gange.

I med strømstikket og batteriet.. Og prøv en opstart.

Alternativt ovennævnte, men kun med strømstikket og uden batteriet..
Avatar billede Mathias Krabbe Praktikant
14. december 2016 - 13:47 #2
Dsv er batteriet indbygget på min computer og derfor svær at få ud, havde overvejet at tage begge dele ud, men da jeg ikke kunne finde batteriet ringede jeg til HP og fik at vide, at batteriet var indebygget :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2016 - 13:50 #3
Du har vel batteriet ude når du foretager denne handling ?
Avatar billede Mikael Ekspert
14. december 2016 - 13:56 #5
#2 Ja hmm. Smart af HP.. Hentede lige den danske manual.. Og ja.. Indbygget batteri.
Avatar billede Mikael Ekspert
14. december 2016 - 13:57 #6
Citat:

Fejlfinding af strømproblemer
Test vekselstrømsadapteren, hvis computeren viser nogle af følgende symptomer, når den tilsluttes
vekselstrøm:
? Computeren kan ikke tændes.
? Skærmen tændes ikke.
? Lysdioderne for strøm er slukket.
Sådan afprøves vekselstrømsadapteren:
1. Luk computeren ned.
2. Slut vekselstrømsadapteren til computeren, og sæt den derefter i en stikkontakt.
3. Tænd computeren.
? Hvis lysdioderne for strøm tændes, fungerer vekselstrømsadapteren korrekt.
? Hvis lysdioderne for strøm forbliver slukket, skal du kontrollere forbindelsen fra
vekselstrømsadapteren til computeren og forbindelsen fra vekselstrømsadapteren til
stikkontakten for at kontrollere, at forbindelserne er sikre.
? Hvis forbindelserne er sikre, og lysdioderne for strøm vedbliver at være slukket, fungerer
vekselstrømsadapteren ikke og bør udskiftes.
Kontakt support for at få oplysninger om, hvordan du får en ny vekselstrømsadapter.
Avatar billede Mikael Ekspert
14. december 2016 - 13:59 #7
Citat:

Batteri forseglet fra fabrikken
Hvis du vil overvåge status for batteriet, eller hvis batteriet ikke længere holder sig opladet, skal du køre Batterikontrol i Hjælp og support. For at få adgang til batteriinformation skal du skrive support, vælge programmet HP Support Assistant fra startskærmen og derefter vælge Batteri og ydeevne.

Hvis Batterikontrol angiver, at batteriet skal udskiftes, skal du kontakte support.
Batteriet/batterierne i dette produkt kan ikke let udskiftes af brugerne selv.

Fjernelse eller udskiftning af batteriet kan påvirke garantiens dækning. Hvis batteriet ikke længere kan holde på strømmen,kontaktes support.
Avatar billede Mathias Krabbe Praktikant
14. december 2016 - 18:07 #8
Men vil det så sige at min sidste udvej, er at garantien stadig er gældende? For nu når min computer ikke har indbygget batteri, vil den her opvækning af døde maskiner ikke virke, men er der måske andre ting jeg ku gøre? Fx tryk på powerknappen 100 gange eller et andet kneb i kender til?