Avatar billede tsocm Nybegynder
23. august 2001 - 10:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

søgeord skal minimum være 3 karakterer

OBS: Der kan p.t. kun søges i selve spørgsmålet. Et søgeord skal minimum være 3 karakterer langt.

hva er det bare mig eller... det kan sq da ikke passe ud af 85809 besvarede spørgsmål, at der ikke er et spm der matcher \"FTP\" enten er det umulige sket, eller også er der noget i veejen med søgemaskinen.

Avatar billede disky Nybegynder
23. august 2001 - 10:47 #1
hvis man kun kan søge i selve spørgsmålet er det da totalt kikset :(
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 10:48 #2
disky >> bingo !
Avatar billede makse Nybegynder
23. august 2001 - 10:50 #3
Det virker kun, hvis du bruger 4 karakterer.
En Fejl på eksperten!
Avatar billede roenving Novice
23. august 2001 - 10:52 #4
Jeg har også den oplevelse at det er omsonst at søge på 3 bogstaver -- jeg har f.eks. forsøgt at finde et bestemt svar, hvor variablen ns4 var brugt ...

Det virker som om maskinen bare ikke virker, når man søger på præcis 3 karakterer ???

jes

PS. Jeg var først med et svar, så alle pointene til mig `·)
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 10:54 #5
makse >> mener Jakob har rekompileret mySQL til at supportere 3 tegn...
Avatar billede tsocm Nybegynder
23. august 2001 - 10:54 #6
*GG* jepper du skal nok få pointene. men når man tnker over det er der sq da aligevel en rimelig bunke ord inden for IT verden der er på 3 eller der under.
Man burde måske udvide sitet, med en advanceret søge funktion...
Avatar billede disky Nybegynder
23. august 2001 - 10:56 #7
ljweb hvad mener du med rekompilet ?

Min mysql kan per default sagtens søge efter 1 bogstav.
Avatar billede makse Nybegynder
23. august 2001 - 10:58 #8
ljweb > Det kan da godt være, men det virker ikke. :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 11:00 #9
disky >> uddrag fra : http://www.mysql.com/doc/F/u/Fulltext_Search.html
\"MySQL uses a very simple parser to split text into words. A ``word\'\' is any sequence of letters, numbers, `\'\', and `_\'. Any ``word\'\' that is present in the stopword list or just too short (3 characters or less) is ignored. \"
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 11:02 #10
makse >> det kan være det blev \"glemt\" da e. opgraderede til ny server ?
Avatar billede disky Nybegynder
23. august 2001 - 11:04 #11
ljweb

underligt for det virker fint :)) (på min base)
Avatar billede makse Nybegynder
23. august 2001 - 11:06 #12
ljweb > Det skal nok være rigtigt. Det var også deromkring, at man mistede den avancerede søgefunktion.
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 11:11 #13
disky >> hvilken platform og version ?
Avatar billede disky Nybegynder
23. august 2001 - 11:13 #14
win2k
mysql version nyeste til win2k.

Men lige for at vi er enig, hvilken data type er det, og hvordan er sql strengen ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 11:17 #15
disky >> jeg ved ikke noget om søgningen her på eksperten... godt nok har jeg hjulpet med få funktioner, men adgang til systemet har jeg desværre ikke *g*

Jeg vil lige forsøge iaften på min FreeBSD med mySQL 3.23.40 og se hvad den siger til det...
Avatar billede hotpop Novice
23. august 2001 - 15:27 #16
ja ekspertens søgefunktion er noget af det dårligste der findes :(
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. august 2001 - 15:50 #17
disky >> jeg har lige siddet og testet lidt med fulltext på min database og rigtigt nok kan jeg ikke finde et hit på noget under 4 bogstaver... ret irriterende. Men derimod er deres \"score\" rating temmeligt genial.
Dette kan dog ændres gennem
>Minimal length of word to be indexed is defined in myisam/ftdefs.h >file by the line
>#define MIN_WORD_LEN 4
>Change it to the value you prefer, recompile MySQL, and rebuild your >FULLTEXT indexes.

Lidt andet
SELECT (MATCH (title,body) AGAINST (\'root\')) AS Score FROM articles
virker fint
SELECT (MATCH (title,body) AGAINST (\'root\')) AS Score FROM articles WHERE Score>0
virker ikke ? den kender ikke score

Søgningen hitter kun exacte ord, så hvis vi søger på html vil den ikke hitte på dhtml o.lign. Lidt beklageligt specielt til eksperten. Rettelse er på todo listen : http://www.mysql.com/doc/F/u/Fulltext_TODO.html (word-stemming)

LJ OUT
Avatar billede disky Nybegynder
24. august 2001 - 08:27 #18
ljweb: tak for tippet, jeg må lige hjem og prøve.

Det vi snakker om, er søgning inden for en kolonne af typen \'text\' ikke ?

Kan man ikke bare bruge

hvad med om man bruger \'like %ftp%\' istedet ? (eller hvad syntaxen er)

Men det er vel noget langsommere
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. august 2001 - 08:34 #19
disky >> like kan bruges men er seriøst langsommere, kan ikke anvende indexes men tilgår alle poster (+100.000 spm med kommentarer *ay caramba*)
Avatar billede disky Nybegynder
24. august 2001 - 08:45 #20
det har du nok ret i.

Men hvad pokker en dag, får eksperten nok rettet fejlen.
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. august 2001 - 08:54 #21
disky >> har fremsendt tilbud til admins om pro-bono assistance
Avatar billede tsocm Nybegynder
29. august 2001 - 23:36 #22
lyder fedt :-)