Avatar billede norberg Juniormester
18. november 2016 - 14:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formul til søgning efter bestemte ord

Jeg leder efter en formel til at søg efter antallet at et bestemte ord.

Har lavet en =TÆL.HVIS(A1:H20;"Øl")

Men den finder kun celler med ordet "Øl" den finder ikke cellerne med teksten "Hvede øl" eller "IPA øl".

Hvad skal formlen hedde, for at få alle celler med øl?
Så jeg kan få talt mit øl lager op.

Venlig hilsen
Norberg
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2016 - 14:21 #1
Prøv at sætte * for og bag om Øl
Avatar billede ebea Ekspert
18. november 2016 - 15:08 #2
Her en mulighed, som tæller alle forekomster af øl. Bemærk at formel skal indtastes ved hjælp af Ctrl+Shift og Enter. Derved dannes de"Tuborg" klammer som ses i formlen.
{=SUM(LÆNGDE(A1:H20)-LÆNGDE(UDSKIFT(A1:H20;"øl";"")))/LÆNGDE("øl")}