Avatar billede Stine Praktikant
16. november 2016 - 12:05 Der er 6 kommentarer

Dockingstation til Lenovo ThinkPad

Hejsa

Jeg har store problemer med min dockingstation til min Lenovo bærbare computer. Når computerne er tilsluttet denne går mine skærme fra tid til anden i sort - blinker kortvarigt sort, eller er sorte i 5-10 sek. Indtil videre er skærmene kommet op at køre igen. Det er en dockingstation af typen: Lenovo Thinkpad USB 3.0 Dock Port Replicator. Har andre oplevet samme problem?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 12:55 #1
har du den nye drivers
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. november 2016 - 13:29 #2
Hej.

  Det er et kendt problem, der desværre ikke løses ved opdatering af drivers.
  Jeg sidder med en X1 Carbon med samme dock, og mister også billedet ind imellem, men hvor irriterende det måtte være, så ser det ud til at den ikke mister noget i mellemtiden - det er nærmest bare et udfald i billedet.

De bedste hilsner
Avatar billede eurositi Ekspert
16. november 2016 - 21:52 #3
Der ligger en ret ny version (M3) af den DisplayLink driver, som dock'en bruger hér:
http://www.displaylink.com/downloads/windows

Hvis ikke du allerede har prøvet dette, eller hvis CRKrogh allerede har, kan du gi' det et skud, men opret et gendannelsespunkt først:
https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/e6bbddb0-9db4-4d88-9063-42c52c79a96e/create-a-system-restore-point
Avatar billede Stine Praktikant
17. november 2016 - 18:50 #4
Mange tak for jeres svar :-)

Venlige Hilsner Stine
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. november 2016 - 09:18 #5
Hej, begge.

  Driveren, der linkes til i #3, kan godt installeres på en X1 Carbon, men den kan ikke detektere skærmene igennem dock'en.

De bedste hilsner
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. november 2016 - 14:42 #6