Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 10:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i om denne bærbare?

Den skal hovedsagelig bruges, så jeg kan sidde i min lænestol og se oplysende videoer fra youtube, og i forbindelse med det, søge relevante oplysninger på nettet.  Den skal ikke bruges til spil.
Har nogen af jer en bedre ide, hører jeg meget gerne om det.
http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/asus-e502sa-156-full-hd-baerbar
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. november 2016 - 13:31 #1
Teknisk tænker jeg den er fuldt tilstrækkelig, men tænk over farven. En hvid PC vil være forholdsvis modtagelig for farve fra f.eks. jeans, hvis du sidder med den på lårene i lænestolen.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 13:39 #2
Tak for dit indlæg. Computeren skal stå på mit sofabord. Men der er selvfølgelig et andet problem; bliver den mon misfarvet af lyset med tiden? Jeg har et hvidt
Panasonic TV, som er flere år gammelt, men det holder farven fint, eller også har det forandret farve jævn over tiden. Men det er stadig pænt. Men jeg er glad for at du er
positiv over for hardwaren.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 15:42 #3
Tak for din vurdering. Jeg har netop bestilt den :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2016 - 16:48 #4
Tillykke med dit nye grej når den kommer :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 17:04 #5
#4 Mange tak, jeg er meget spændt, for det ser rigtig godt ud :_)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. november 2016 - 18:18 #6
Hvis den skal bruges til Video  og anden Billedbehandling mener jeg ikke den interne Intel Grafik er tilstrækkelig. Ellers kan den jo vlre ok.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 18:52 #7
#6 Tak for din mening, men den skal kun bruges til at betragte en videofilm, ikke redigere, og så er den forhåbentlig ok, for jeg har bestilt den :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. november 2016 - 20:40 #8
Den skal nok dække dit behov som du har beskrevet - hvis du er en samler og gemmer alle videoerne du ser - kommer du med tiden til at supplerer lagerpladsen. Dens svageste punkt i mine øjne er Cpu'en - Skulle jeg bruge 5000 på en PC blev det med bedre CPU - men den magter udmærket at vise videoer.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2016 - 20:56 #9
#8 Ja jeg tror det dægger mit behov. Jeg er ikke samler, og jeg har en stationær samt
eksterne diske, så plads bliver ikke noget problem. Og så har den jo en stor SSD, og jeg er tilfreds med at den er hvid, den er, efter min mening virkelig pæn.
Jeg har læst lidt om cpuén men min viden om det, er meget begrænset.

The Intel Pentium N3710 is a quad-core SoC for entry-level notebooks, which has been presented in early 2016. It is clocked at 1.1 - 2.56 GHz and part of the Braswell platform. Thanks to its new 14 nanometer low-power process (P1273) with tri-gate transistors, energy efficiency has been significantly improved compared to its predecessor Bay Trail (e.g. Pentium N3520). In addition to the CPU cores, the SoC offers a DirectX 11.2-capable GPU as well as a DDR3L Memory Controller (2x 64 bit, 25.6 GB/s).

It is the successor to the 2016 Pentium N3700 and offers a higher Boost clock of 2.56 versus 2.4 GHz but a lower base clock of only 1.1 versus 1.6 GHz. The GPU is technically still the same but now renamed to Intel HD Graphics 405.
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. november 2016 - 22:26 #10
Steven Snedker  er god til at få tingene ned på på jorden - har skrevet en del på 3F for nogen tid siden eks:

http://www.fagbladet3f.dk/temaer/digitalt/cd19f209d3d540528100565914ccfb51-20131127-er-den-brbare-strk-nok-find-dens-styrke-her

Men han har også nogle synspunkter der provokerer feinschmeckere især indenfor lyd.

Det er forskelligt hvor sidden sender en hen men jeg er altid havnet et sted hvor der står noget om pågældende CPU.

der udbydes mange maskiner med 2G ram og 32G SSD - skal I absolut have en af dem så køb en med googles styresystem. Med Windows bliver det en kamp med tiden bare at skaffe plads til Windows.

Du har mere RAM og mere SDD så det besvær slipper du for.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2016 - 23:16 #11
Takker for info :-)