Avatar billede ZeBa Ekspert
02. november 2016 - 03:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installerede phpBB debatforum

Jeg har en gang selv installeret sådan et vha. 1-click hos Unoeuro, men det har de ikke mere, så nu må jeg prøve selv. Men den profil, som jeg tidligere brugte til support på phpbb kan jeg ikke komme ind på, og jeg kan heller ikke oprette en ny, så nu forsøger jeg at liste mig frem.
De skriver, at man først skal downloade zippen, men hvortil? Til min pc eller til min hjemmeside (jeg er ikke så klog, kan I nok se). Jeg gætter på det sidste, men hvad gør jeg så?
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. november 2016 - 04:31 #1
Nu har jeg så startet index.php. Den tester og kommer bl.a. frem til, at

Required - You must be running at least version 5.3.3 of PHP (PHP 7 is not supported) in order to install phpBB. If safe mode is displayed below your PHP installation is running in that mode. This will impose limitations on remote administration and similar features.

PHP version: >= 5.3.3, < 7.0.0-dev:    No

Det er græsk for mig. Betyder det så, at jeg ikke kan installere den?
Avatar billede Slater Ekspert
02. november 2016 - 08:05 #2
Det betyder at du har en enten for gammel eller for ny version af PHP installeret på serveren. Sandsynligvis kører de PHP 7, hvilket den altså ikke understøtter.
Muligvis giver Unoeuro mulighed for at vælge en anden version i et kontrolpanel - det gør mange hosts, da der er mange applikationer der stadig kræver PHP 5.
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. november 2016 - 08:21 #3
Ok. Tak for hjælpen