Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. oktober 2016 - 17:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dele 100% lige store stykker

Da vore to døtre var børn og lidt ældre, havde jeg fået den idé,
at - Når de skulle dele en kage, dele et stykke chokolade....

Så skulle den ene skære og den anden vælge først.

Så var stykkerne ALTID 100% lige store.

Virkede fint HVER gang ...

Men spørgsmålet er :

Jeg synes jeg havde fået ideen fra en film ? Eller en bog ? Eller en sang ?

Svært spørgsmål : Ved nogen her, hvorfra det kan være ???

Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2016 - 18:32 #1
mine hedengange forældre brugte samme metode. Vi unger havde det bare lidt sværere. Skulle dele i 5. Så det er noget fra før 1970.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. oktober 2016 - 09:19 #2
#1
Så fik I trænet både geometri og hovedregning.

Metoden blev også brugt i 1950'erne, så det er vel nærmest en klassiker.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. oktober 2016 - 12:18 #3
T*A*K