Avatar billede Rosenhoj Praktikant
07. oktober 2016 - 10:29 Der er 1 kommentar

Knap til at oprette nye ark

Hej i kloge mennesker,

Jeg kæmper lidt med at oprette en macro til en knap, som kan skabe et nyt ark i enden af de eksisterende. Samt ydermere trække navnet til det nye ark, fra en forud defineret celle. Slutteligt skulle den gerne indsætte navnet, med link til det nye ark, i en celle under de allerede udfyldte rækker.

En tanke kunne også være, at den oprettede arket på basis af et "standard ark", som ligger skjult, men hvor man kan have fyldt en række generiske data ind.

Er der nogen der kan hjælpe med dette?

På forhånd mange tak.

Mvh. Allan
Avatar billede kim1a Ekspert
07. oktober 2016 - 10:45 #1
Hej Allan

Hvis du definerer cellerne til os, så kan vi skabe makroen.
Skal navnet komme fra en specifik celle, eller vil du have den til at vælge efter hvilken celle du "står i" inden aktivering af makroen?

Når du skriver:
Slutteligt skulle den gerne indsætte navnet, med link til det nye ark, i en celle under de allerede udfyldte rækker.
Så har vi brug for at du giver os en ide om hvor dette data ligger - altså er det den faneblad du har aktivt når du starter makroen, eller er det et specifikt ark? Er dine data i kolonne A?

Det kan sagtens være en kopiering (og omdøbning) af et standard ark.