Avatar billede OWB Novice
05. oktober 2016 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mangler SP3 DK for WinXP

Hej,

Jeg har reinstalleret min gamle DELL OptiPlex workstation, via det medfølgende WinXP SP2 DK OEM medie.

Nu er det i mellemtiden forbigået mig, at Microsofts ophør med at supportere WinXP ikke blot betyder at der ikke bliver udgivet fremtidige opdateringer, men også at deres website umiddelbart virker til at være støvsuget for hvad der relatere sig til tidligere XP downloads.

Jeg vil rigtig gerne have min XP installation bragt på SP3 niveau, men har ikke kunnet finde en SP3 DK til download. Jeg har en SP3 UK, men den kan ikke bruges sammen med en DK udgave af operativsystemet.

Nogen der kan være behjælpelig på en eller anden vis?

På forhånd tak.

Hilsner Ole.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2016 - 09:27 #1
Jeg har en 32bit udgave liggende, både dansk og engelsk. Den danske flylder 306MB - har du et sted den kan "sendes" til?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. oktober 2016 - 09:28 #2
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. oktober 2016 - 09:28 #3
Avatar billede OWB Novice
05. oktober 2016 - 10:50 #4
@ole_madsen - tak, det har jeg, håber jeg må vende tilbage, hvis filen som FinnRasmussen her over linker til mod forventning, ikke løser det.

@poko1 - linket havde jeg være forbi i min søgen, den beskriver umiddelbart at filen ikke er tilgængelig, så tror ikke det er en løsning.

@FinnRasmussen - det er 32 bit udgave ja, så mange tak, har hentet filen, og afprøver det i aften.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2016 - 11:15 #5
har en win xp prof med SP3
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2016 - 12:44 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2016 - 15:58 #7
Der kører stadig en version af XP der hedder  Windows Embedded POSReady 2009 der bliver understøttet til 2019. Denne version blev lanceret samtidigt med Windows 7 i 2009. Man kan "snyde" Windows til at tro det er en  Windows Embedded POSReady 2009 maskine og få flere opdateringer til den. Det gøres ved at lave en lille ændring i registringsdatabasen. Har for et års tid siden afprøvet det, og på det tidspunkt kunne man få opdateringer til det.
Der er en side om det her:
http://www.computerworld.dk/art/231058/snedigt-windows-hack-sikrer-nye-opdateringer-til-xp
Selve siden hvor hacket er beskrevet er her:
http://betanews.com/2014/05/26/how-to-continue-getting-free-security-updates-for-windows-xp-until-2019/
Lav lige en backup af registeret eller lav et gendannelsespunkt før du ændrer derinde.
Avatar billede OWB Novice
06. oktober 2016 - 14:48 #8
@rasmus64745 - tak, men det var blot SP'en jeg manglede.

@Thomas S - websted hermed "bogmærket", den var det ikke lykkedes mig at finde frem til ved googles / MS hjælp :-)

@220661 - faktisk havde jeg forsøgt det "hack", men da PC'en var på SP2 niveau, var min erfaring, at det ingen forskel gjorde. Siden jeg opdaterede til SP3 niveau, er der dukket flere automatiske opdateringer op. Min umidlbare erfaring er dog, at der kommer Embedded specifikke opdateringer, som ikke er kompatibel med en plain WinXP - det vil sige at man modtager den klasiske "nogle opdateringer kunne ikke installeres" - men muligvis stadig et bedre udgangspunkt, end slet ikke flere opdateringer.

Tak for hjælpen til alle!

/Ole
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2016 - 16:05 #9
#8 Ah ja du har ret.
Pos ready er lavet på grundlag af Xp pro , så det vil måske være en dum ide at prøve.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 12:19 #10