Avatar billede JeppeH Praktikant
31. august 2016 - 13:36 Der er 2 kommentarer

Bil radio

Hej ComputerWorld.

Mit spørgsmål er. Kan man købe et fordeler stik, til strøm kablet man sætter i radioen, så jeg kan tilslutte strøm til 2 forskellige radio'er

Jeg har sådan en gammel Seat Ibiza fra 0, hvor den normale radio ikke er god men skal bruges for at kunne styre blæser/ac, så er lidt nød til at beholde den i og så montere den anden radio et andet sted...

MVH Jeppe
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. august 2016 - 22:57 #1
Hvis Interiøret er sådan

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/SEATIbiza3doors-2082_1.jpg

ligner fralægningskassen i bunden af midterkonsollen en standard DIN radioformat størrelse og vil derfor være oplagt placering. Jeg har overvejet at skifte i min Citroen c3 Picasso.

http://ipocars.com/imgs/a/b/r/g/o/citroen__citron_c3_picasso_vti_120_exclusive_2010_3_lgw.jpg

Fjerner man radiodelen der og kassen under er det dobbelt DIN format.
Det andet du skal overveje er højtaler forbindelser - herunder hvor mange højtalere der er - impedans af dem. Er der mange små fordelt forskellige steder - går det kraftigt ud over lyden hvis du serie forbinder - og impedansen kan bliver for lav ved parallel forbindelse
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2016 - 10:27 #2
typisk kan radioen købes løs på fx ebay - og frontpanel kan også findes der (hvis det er knapper, der er slidte).