Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2016 - 12:31 Der er 3 kommentarer

opdatering har ødelagt windows ?

dags dato , jeg lukkede pc og gik i seng. der var en eller flere opdateringer, den installer dem ved nedluk, jeg gik bare i seng.

nu booter windows ikke, der er sort skærm..
men den nåede til log ind 1 gang, og så gik i sort inden jeg loggede ind.
men også, min bios post skærm kommer ikke frem, så nu 2 symptomer.

derfor er lidt forvirret..
er en af ugens win updates til win 7 64 bit home, kendt for at fjerne windows boot grafik og lave sort skærm ?

ellers tænker jeg, at min psu NETOP i dag er stået af..

nogen der har kendskab om ugens updates til win 7 ?

ellers må jeg jo købe ny psu og så bare håbe det løser problemet..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2016 - 12:51 #1
Alle windows opdateringer kan i teorien ødelægge et system - men nok mest i de tilfælde, der sker noget uventet under installationen (strømafbrud m.m.).

Er det en bærbar eller stationær PC? - du burde ret hurtigt kunne konkludere, om strømforsyningen har noget med det at gøre -

bærbar: Led efter den lampe, der lyser når der er strøm til... - er den slukket, lader din PC ikke, og det er nok også årsagen til windows nedbruddet - dit batteri er fladt (men formåede lige at få windows halvt i luften før det døde helt for strøm).

Stationær: Starter blæseren når du trykker på power knappen - så er der i hvert fald noget strøm på.

Men i begge tilfælde, så tjek lige at det også fejler fra en anden stikkontakt, og at det ikke blot er kablet der sidder løst i strømforsyningen, før du løber ud og køber nyt.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 07:31 #2
Windows 7 dvd i og forsøge startup repair.
Kan det få dig videre?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 07:33 #3
Nå ok. Slet ikke boot screen længere. Så glem lige mit sidste indlæg.