Avatar billede sorenzoo Juniormester
03. juli 2016 - 17:55 Der er 2 kommentarer

Ny server, Samme domænenavn, men klienter laver "nye" brugere..

Vores server 2012 døde forleden og vores edb mand håbede at vi bare kunne installere på ny og kalde domænet det samme og så var vi mere eller mindre kørende, men klienterne betragter den nye server som et nyt domæne...
Tidligere hed jeg Users\Soren og nu Users\Soren.nytdomæne
Så skal jeg jo lave al opsætning på maskinerne igen, outlook, genveje, + en masse andet...
Findes der noget smart? Et program til kopiering eller andet?
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2016 - 10:28 #1
enhver objekt i AD har sin egen id (UID) - at kalde det domæne det samme, betyder ikke at det er det samme (ellers vil det være rimeligt nemt at hacke domænepcer)
Jeres klienter kan se, at brugerne er nye brugere på maskinen, og fordi de hedder det samme som før, bliver domænenavnet tilføjet.
du kunne lave noget registry-hack på alle klienter (manuelt) som peger de nye brugere på de gamle Brugerfoldere (så brugeren på pcen er stadigvæk users\soren.nytdomæne) - men linket peger på dine gamle folder (users\soren) - så beholder du links og skrivebord osv. - men det kræver meget.
Du kunne også "bare" kopiere userdata ind i de nye folder
Eller leve med, at i har fået en ny domæne og lave en helt nyt opsætning
Avatar billede ecaspar Mester
04. juli 2016 - 14:41 #2
Har du ikke en opsætning med flere DC'er eller alternativt en backupløsning hvor der kan genskabes fra er der ikke umiddelbart nogen løsning.
Fremadrettet vil en Virtuel server kunne genskabes på andet HW.
Hvis du ikke inden nedbrud har planlagt og implementeret en løsning er der nok kun de løsninger som Thomas udmærket beskriver.