Avatar billede Jolles Professor
02. juli 2016 - 02:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

win10 ogradering: fejl 0xc0000374

Asus K72J, win7: Efter 20 timers opgraderingsforsøg, hvoraf den "hang" på 99% i mindst 15 timer,  kom fejlmedd. 0xc0000374 og  et langt link til helpdesk, som je gslet ikke kan finde rundt i.
Skal jeg bare trække på skuldrene og beholde win7 indtil den gamle ASUS crasher, eller???
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2016 - 09:27 #1
Det er svært at vide hvad der gør at den ikke går igennem. Der er udvidet support til 2020 med Win 7, så har du specielle programmer installeret, som Win 10 ikke understøtter ville det måske være en ide at blive på Win 7.
Men hvis du ikke har disse programmer kunne man jo prøve nogle ting.
Jeg ville først deactivere at Windows tjekker for signering af drivere.
I video her vises hvordan man gør det:
https://www.youtube.com/watch?v=L9zFoKRT_Zk
Prøv evt også at deaktivere opstart programmer der starter med Windows, så det kun er antivirus der er i opstarten.
Med disse ting gjort, prøv igen at opgradere.
Husk endelig at have backup af dine ting inden du opgraderer, så du ikke er på bar bund hvis din pc skal fabriksgendannes hvis det går galt.
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. juli 2016 - 11:25 #2
Prøv at installer fra et medie (USB)
se evt her : http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011484
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2016 - 13:19 #3
hvis du installerer fra medie, så husk, at du kun må opgradere - du må ikke vælge installation, da du ikke har haft win10 før, så du har ikke fået din gratis licens endnu.
Men så snart den er opgraderet korrekt, så kan du frit lave en ren installation bagefter/når som helst.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juli 2016 - 18:37 #4
Prøv at starte Commandopromt som administrator og sæt følgende tekst ind og tryk ok
wuauclt.exe /updatenow