Avatar billede ps76 Forsker
01. juli 2016 - 09:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme igang med geninstallation af w10

Jeg har haft en del problemer efter lynnedslag - og besluttede starte forfra med ny W10 installation.  Tog rigelig backup af alt og valgte "nulstil pc". Den gik i gang med geninstallation, men på et tidspunkt gik den i stå og nu er jeg der, hvor den kun viser bundkortets "reklame", og så et lille vindue der siger: "The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. Windows installation cannot proceed. To install Windows, click "OK" to restart the computer,and then restart the installation"....
Men når jeg så gør det, så ender jeg op samme sted,med samme besked. Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede ps76 Forsker
01. juli 2016 - 09:31 #1
1)      On the same error screen press SHIFT+F10 and it will open up a black Window. (a command prompt window)
2)      In  the black windows type the word "regedit"(without the inverted commas and hit enter. That will open the registry editor.
        In the Registry Editor..
                Browse to....
        HKLocal machine/SYSTEM/SETUP/STATUS/ChildCompletion, and after highliting childcompletion,on the right hand side check for setup.exe. if the value is 1 change it to 3.(by double clicking on setup.exe and changing the value shown in the box).
Then close the registry editor and then also close the black window.
      Then click on OK for the error and the computer will restart and the installation may complete
Avatar billede ps76 Forsker
01. juli 2016 - 09:33 #2
Har fulgt ovenstående, som jeg fandt på nettet. Nu fortsætter den forbi den nævnte vindue, men genstarter konstant, og jeg når kun lige at se at den er nået til 64%, så slukker den og begynder forfra...?!
Nogle forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 11:10 #3
jeg ville hente en win10 installation til usb, og så formatere og indlæse helt forfra.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
lidt ned på siden til afsnittet "Inden du starter"
læs vejledning, og hent værktøjet.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 12:18 #4
Under installationen af win10 vil den bede om din licens. Bare vælg Senere og fortsæt. Når du har en færdig installation logger du på med din Microsoft konto, og så genkender Microsoft dig og maskinen, og den er aktiveret.
Avatar billede ps76 Forsker
01. juli 2016 - 13:07 #5
Super - er i gang.