Avatar billede pstric Nybegynder
22. august 2001 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af .NET

Hvis jeg udvikler et system i ASP.NET på en W2K Pro maskine, kan den så installeres hos en kunde på en NT4.0 (evt. 3.51), og skal der installeres andet end .NET runtime på webserveren?
Avatar billede odegaard Nybegynder
22. august 2001 - 18:29 #1
Du skal blot installere Framework på webserveren, som kan downloades fra MS\'s hjemmeside. Den understøtter NT4.

Som der står på MS\'s hjemmeside:
\"The Beta 2 release of the Microsoft® .NET Framework redistributable package includes everything you need to run .NET Framework applications, including the common language runtime, the .NET Framework class libraries, and ASP .NET.
\"
[...]
\"The redistributable package runs on Microsoft Windows® XP, Windows® 2000, Windows NT® 4.0, Windows® 98, and Windows® Millennium Edition (Windows Me).  Microsoft Internet Explorer 5.01 or later is required. For server side installs Microsoft Data Access Components 2.6 is required; <a href=\"http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=1701\">Microsoft Data Access Components 2.7</a> is recommended.\"

Kan hentes her:
http://download.microsoft.com/download/VisualStudioNET/Trial/2.0/W982KMeXP/EN-US/setup.exe (127.000.000 bytes)

/Odegaard
Avatar billede odegaard Nybegynder
22. august 2001 - 18:31 #2
...og så skal der jo selvfølgelig lige lidt IIS 5.0 og nogle servicepacks til NT til, men mon ikke det allerede er i orden?

/Odegaard
Avatar billede pstric Nybegynder
22. august 2001 - 19:00 #3
Det var jo lige præcis den side jeg ledte efter. Tusind tak!
Avatar billede pstric Nybegynder
22. august 2001 - 23:01 #4
Det var nu ikke det helt rigtige link. Jeg skal jo kun bruge REDIST pakken når det skal installeres hos kunden.

Hvis der skulle være flere der står med samme problem inden Beta 3 kommer, så er linket til siden altså:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/code/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/000/976/msdncompositedoc.xml

Og linket til REDIST pakken, som \'kun\' er på 17.3 MB (der er trods alt noget nemmere at bede kunden om at installere) er:
http://download.microsoft.com/download/VisualStudioNET/Trial/2.0/W982KMeXP/EN-US/dotnetfx.exe