Avatar billede carlsen Novice
02. juni 2016 - 08:01 Der er 2 løsninger

ext2 formatering

Hvordan skal jeg formatere en harddisk til  ext2 ?

mvh JC
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. juni 2016 - 08:53 #1
Det kræver et Linux baseret OS at formattere harddisken i ext2. Du kan sagtens finde Windows/MAC programmer der kan læse en ext2/3 formatteret disk, men jeg har aldrig set et windows program der selv kan formattere.

Typisk vil det altså foregå direkte i et Linux OS, eller i din NAS.

Ext2 er i øvrigt en noget ældre sag - man er oppe i ext4, som jeg kun kan anbefale (hvis altså det OS du skal læse disken med, understøtter ext4)
Avatar billede Droa Seniormester
02. juni 2016 - 20:48 #2
Du kan downloade live-cd'er samt USB bootloaders af linux os'er, så du ikke behøver installere Linux på din pc, jeg kan anbefale Ubutntu (http://www.ubuntu.com/) hvis du er nybegynder, fra deres live-disk kan du bruge de grafiske interface til og formattere diske til ext2, ext3, ext4 samt andre filsystemer.