Avatar billede lurup Ekspert
18. april 2016 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 hdd

Jeg har en pc med en 100gb sd hd og en alm 2000gb hd.

Hvordan kan jeg installer win 7 pro på 100gb sd hd ( pga hurtig opstart) og efter kun bruge den alm hd på 2ooogb
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2016 - 12:41 #1
windows vil også placere program-installationer på sd'er.
Men ellers, så kan personlige data (dokumenter, billeder, musik, video) flyttes til den anden disk efter installationen af windows (gør det før du installere andet, så andre programmer kender din opsætning fra starten).
Tilsvarende kan fx onedrive, google drev, dropbox placeres på den store disk.
Avatar billede lurup Ekspert
18. april 2016 - 15:31 #2
Hvordan kan jeg så rydde rigtig op på c drevert ?

Har flyttet office pakken til d drevet men efer 1 mdr er cdrevet fyldt igen.

Kan man ellers lavet noget smart med at begge diske hedder c hvor alt opstart ligger på sd disken ?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2016 - 15:55 #3
Du kan flytte dine personlige filer sådan her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/redirect-folder-new-location#1TC=windows-7

100gb burde være alt rigeligt til Windows hvis dine personlige filer er væk.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2016 - 16:11 #4
flyt dropbox: højreklik på ikon i systembakke, vælg tandhjulet, og der præferencer. Klik på Konto, og der er en 'flyt'

flyt onedrive: højreklik på ikon i systembakke, vælg indstillinger. Fanebladet konto. Klik 'ophæv sammenkædning...'
I stifinder kan du nu højreklikke på mappen (ligger typisk i c:\users\dit brugernavn) og i egenskaber, placering flytte mappen.
Til sidst skal sammenkædning tilsluttes igen.

google drev: afinstaller, installer igen, og vælg placering under installationen.

hos mig ligger de tre tjenester samlet under d:\cloud...
Avatar billede lurup Ekspert
21. april 2016 - 00:20 #5
Svar gerne 57

Køber en større hd og flytter det hele der over på
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2016 - 04:00 #6
Bare luk selv, men tak for budet.