Avatar billede Calle5463 Forsker
18. april 2016 - 00:53 Der er 5 kommentarer

WIN 10: Forsinkelse af opstart af programmer

(WIN 10 findes ikke som kat., derfor her)

Jeg har et ønske om, at et program (dropbox) skal starte lidt forsinket (fx 10 minutter) med at synkronisere filer ved opstart af pc. Er det umiddelbart muligt at indstille et sted?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2016 - 17:58 #1
Hej.

Hvis du går i søg og skriver "tjenester", og går ind der hvor man ser opstart af disse. ligger der en indgang til dropbox der?
Hvis der gør, er den sat til "automatisk"?
Man kan normalt herinde sætte en tjeneste til forsinket opstart.

Men jeg bruger ikke selv dropbox, så jeg ved ikke om den er derinde. Men prøv at kigge engang :-).
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. april 2016 - 21:27 #2
#1

Der er faktisk to -

- dbupdate
- dbupdatem

De står begge til "automatisk (forsinket start)"

Men det er vist ikke det der styrer forsinket opstart af synkronisering af filer?

Jeg har fjernet fluebenet i præferencer "start dropbox ved opstart af systemet", men så skal jeg selv holde øje med at få den startet .....
Avatar billede klaudi Ekspert
19. april 2016 - 13:45 #3
Du kan evt bruge Glary Utilities, der findes i en gratis version, der er et punkt der hedder Startup Items der kan man højreklikke på emnet(Dropbox) og vælge Edit Entry, i boksen Delay Time angiver du hvor lang tid det skal forsinkes!
http://www.glarysoft.com/glary-utilities/
Avatar billede klaudi Ekspert
21. april 2016 - 09:22 #4
Eller lav en vbs fil med dette, kald den forsink_opstart.vbs og gem den i f.eks Dokumenter og lav en genvej til den og læg den i mappen "Start" så det starter automatisk

'Dropbox
SecondsToDelay = "600"
ProgramToRun = "C:\Programmer\Dropbox\dropbox.exe" 'Her skal den fulde sti stå, det er kun et eks. det jeg har skrevet
Wscript.Sleep(SecondsToDelay * 1000)
Prog = Chr(34) & ProgramToRun & Chr(34)
set objshell = wscript.CreateObject("WScript.Shell")
objshell.Run(Prog & "") 'Her kan parametre skrives, imellem anførselstegn
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. april 2016 - 11:12 #5
#3 + 4
Jeg har nu et par dage kørt med @3, men dit @4 ser spændende ud, det vil jeg lige prøve. Men du er helt sikkert på øverste skammel mht point.