Avatar billede mjeskin Nybegynder
06. april 2016 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af skrifttype vha. formel

Hej

Jeg har følgende udfordring:

I Ark1 har en masse celler, som er udfyldt med typisk tekst. Denne tekst kan være farvet, fed, kursiv osv.

Hvis jeg i celle A1 i Ark1 har følgende tekst: Kasper Hansen ( hvoraf Hansen er med rød skrifttype)

Denne celle ønsker jeg at kopiere til celle A1 i Ark2.

I celle A1 i Ark2 skriver jeg ='Ark1'!A1. Dog viser resultat ikke "Hansen" med rød skrift.

Jeg har ledt med lys og lygte efter en formel som kan bruges til at medtage skrifttypen etc.

På forhånd tak.
Avatar billede ebea Ekspert
06. april 2016 - 15:19 #1
Excel er ikke ved hjælp af en Formel, i stand til at kopiere formateringen med, fra cellen.
Kan sikkert gøres med VBA!
Avatar billede Mads32 Ekspert
06. april 2016 - 17:55 #2
Hej mjeskin.

Jeg har Exel 2010, og her virker følgende fremgangsmåde:

Skriv din tekst som du vil.
Kopier ved hjælp af musen.
Højreklik på den celle der skal kopieres fra.
Flyt markøren til den celle der skal kopieres til.
Højreklik på markøren.
Venstreklik på "Indsæt special".
Klik på OK.

Det er det.
Avatar billede mjeskin Nybegynder
07. april 2016 - 13:07 #3
Ok. Har du et forslag til VBA kode?
Avatar billede mjeskin Nybegynder
07. april 2016 - 13:23 #4
@Mads

Måske jeg ikke har formuleret tydeligt. Jeg ønsker at "kopieringen" er en reference. Dvs. når der ændres i en celle i ark 2, sker ændringen automatisk i ark 1.
Avatar billede ebea Ekspert
07. april 2016 - 13:30 #5
Nej, der kan jeg desværre ikke hjælpe. Men der er mange glimrende eksempler på nettet, til lige den VBA funktion.
Men der også folk herinde, som kan "strikke" en VBA løsning sammen til dig, er jeg næsten sikker på.
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. april 2016 - 17:24 #6
Hej mjeskin.

Nu skriver du, at  hvis du ændre på Ark2, skal der automatisk også ændres på Ark1. Oprindelig skrev du, at du indtastede en formel på Ark2, og at formateringen fra ark1 automatisk ved hjælp af formlen, skulle overføres til Ark2. Jeg tror ikke der findes en formel med 2-vejs referencer.

Jeg har en ide til en enkel løsning, som virker begge veje:

Hold Ark1 og Ark2 åbne på samme tid.

Skriv hvad du vil, og formater cellen. Skriv på det ene eller andet ark. En nøjagtig kopi  bliver så lavet på det andet ark. Lav lige så mange ark du vil,  Har du mange ark, kan du med fordel lave en enkel makro der åbner/lukker alle fanebladene