Avatar billede hanibald Mester
03. april 2016 - 15:14 Der er 1 kommentar

AJAX funktioner - rækkefølge

I det omfang AJAX-funktioner skal anvendes i et AJAX-script, skal / bør de da anvendes i en specifik rækkefølge:
ajaxPrefilter()
ajaxSetup()
ajaxTransport()
serialize / serializeArray()
ajax()
Og da hvilken? eller er det underordnet?

Hvor skal / bør hændelserne:
ajaxSend()
ajaxStart()
ajaxStop()
placeres?
Avatar billede Slater Ekspert
03. april 2016 - 16:07 #1
Hvorfor ønsker du at bruge de funktioner? De fleste af dem er interne funktioner, du kun skal bruge i meget specielle scenarier, hvis et almindeligt $.ajax kald ikke er nok. Men i 99,99% af tilfælde er der ingen grund til det.

Event handlers kan i sagens natur sættes når som helst, når det objekt de tilknyttes er oprettet. Visse af de andre er komponenter af et $.ajax-kald, og benyttes i stedet for det. Men igen, jeg tror aldrig jeg har set en situation, hvor $.ajax ikke var godt nok.

- PS: Dette er et jQuery-spørgsmål. Det har ikke rigtig noget med PHP at gøre.