Avatar billede richardjensen Seniormester
28. marts 2016 - 11:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Universalrens til registreringsdatabasen

Det sker engang imellem for mig (og vel nok for de fleste ? ) at noget uønsket får sneget sig ind , og det kan være meget sejlivet at få fjernet.
Lige nu belemres jeg af noget der kalder sig 'Soda', som ganske påtrængende mener, at jeg skal købe det, (naturligvis et fantastisk godt tilbud ! ) Kender ikke programmet, -det kan være godt nok, - men jeg ønsker det IKKE !
Når jeg kigger i registreringsdatabasen,kan jeg se, det har 'afpisset territorium' rigtig mange steder.
Findes der et program der (som i nogle tekstbehandlinger) automatisk kan gennemsøge registreringsdatabasen for valgte udtryk/værdier og ikke bare finde men også enten ændre eller fjerne.
Det er jo meget langsommeligt at klare det manuelt.
Der var vist for meget længe siden 'noget med at kopiere hele databasen over i fx. Word - redigere  - og flytte det redigerede tilbage på plads.
Er der kommet noget mere snedigt ?
Avatar billede milter Ekspert
28. marts 2016 - 11:48 #1
Du kan finde alle forekomster af et bestemt ord eller værdi i databasen med metoden herunder, men jeg kender ikke noget program, som kan finde dem alle på en gang og samtidig slette dem alle i samme proces.

http://www.mipan.info/12/2014/05/hvordan-man-finder-i-registreringsdatabasen-strenge.html

http://www.gammadyne.com/registry.htm
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2016 - 11:50 #2
du skal nok på adwcleaner og derefter malwarebytes.
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
og
https://www.malwarebytes.org/antimalware/ (tag endelig den gratis)
Kør dem en ad gangen, og genstart efter hver.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 12:08 #3
Siden du belemres med "tilbud" er jeg enig i brug af de programmer som Claes57 beskriver.
Ud over disse bruger jeg også CCleaner og Privazer til oprydning i registeret.
http://privazer.com/download.php#.VvkCM9KLSY0
https://www.piriform.com/ccleaner/download/standard
Avatar billede milter Ekspert
28. marts 2016 - 19:21 #4
Mon ikke, det er det her program, som de gerne vil have dig til at købe:

http://sodapdf.com/

Hvis det er korrekt, tyder noget på, at du eller en anden "er kommet til" at installere den gratis version, og nu vil de så gerne tjene lidt penge på dig.

Og hvis, det er Soda PDF, så bliver det nok ikke set som malware, der bør fjernes. Prøv at finde programmet på din computer og se så, om ikke der findes en "uninstall"-knap til det. Måske kan dit problem løses på den måde :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 23:10 #5
Hvis det er et program der kan fjernes, så havde det været smartere at fjerne det med Revo Uninstaller Free, som også scanner og fjerner både filer/mapper og registeroplysninger som programmets afinstallerings del ikke får fjernet ordentligt
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 23:11 #6
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Avatar billede richardjensen Seniormester
31. marts 2016 - 11:26 #7
Tak for jeres forsøg på velvilje/hjælp.
Jeg plages ikke længere med deres soda-super-tilbud.
Jeg er ikke helt sikker på hvorfor,-dels var det vist et tidsbegrænset tilbud, og dels har jeg også med regedit været i registrerings-db,og der fjernede, det jeg anså for mest centralt.
Hvis nogen af jer ønsker points, så læg svar.
Avatar billede milter Ekspert
31. marts 2016 - 13:04 #8
Velbekom, og jeg springer over, ellers tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2016 - 16:07 #9
svar. Deles med flere i tråden
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. april 2016 - 16:41 #10
#9 Du er vist eneste 'hønsering-samler' her, så du får de 30.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2016 - 20:16 #11
#10 Ja det ser det ud til :-) Men det er forhåbentligt kun på lånt tid :-)
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. april 2016 - 22:13 #12
Jeg er ikke tilhænger af pointsystemet, måske er jeg for godtroende.
Forestiller mig,at de ,som kan/vil hjælpe, kommer frem uanset points.