Avatar billede vaccuate Nybegynder
23. marts 2016 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar crasher / Video_TDR_Failure (NVLDDMKM.SYS)

Hej.

Min elskede MSI GT683DXR bærbar har nu crashet op til flere gange dagligt i et lille stykke tid, og jeg kan ikke finde svar på hvorfor den gør det. Jeg har kørt den igennem Prime95 for, at se om det er et CPU problem, men det klarede den fint. Derudover har jeg også kørt Furmark og Heaven Benchmark 4.0 på den, som den klarede ganske fint, og uden crashes. Samtidig så bliver CPU'en højst 80 grader varm når jeg spiller krævende spil, og min GPU bliver aldrig varmere end 70 grader.
Det skal dog siges, at den er ved at være 4 år gammel.
Det er en MSI GT683DXR med følgende specifikationer:
CPU: Intel Core i7-2670QM
GPU: NVIDIA GTX 570M / 1,5 GB GDDR5
RAM: DDRIII 12GB (4GB*3)
HDD: 1TB (500GB*2 RAID 0) 7200RPM
RF: 802,11b/g/n

Har også prøvet at tage batteriet ud og kun køre på ledning, men det fungerer ikke. Her før crashede den så igen og Windows kom frem og sagde, at der var sket denne fejl: Video_TDR_Failure (NVLDDMKM.SYS).
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2016 - 16:46 #1
Hej og velkommen til.
Kører du win 10?
Har du andre applikatiopner kørende i baggrunden når det sker?
Prøv evt at lukke ned for alt på nær dit antivirusprogram og se om det ændrer noget.
Hvis det ikke ændrer noget, så prøv at oprette en ny bruger og se om den lukker ned på denne også.
Avatar billede vaccuate Nybegynder
23. marts 2016 - 16:54 #2
Ja jeg kører win 10. Det er meget tilfældigt hvornår det sker. Nogen gange sker det ligeså snart, jeg tænder den og er logget ind på min bruger. Det mærkelige ved det er, at den går direkte til sort skærm og siger en klik lyd, for derefter at tænde igen af sig selv. Nogle gange begynder køleren bare at gå amok når den tænder, uden at der sker noget på skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2016 - 17:08 #3
Det er et kendt problem med win 10 kan jeg se:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/windows-10-videotdrfailure-nvlddmkmsys-video-tdr/1719728a-e5dd-4d5f-93e2-e3497e193aad?auth=1

Der er rigtig mange der skriver her om det.
Hvis du ikke er nervøs for uautoriserede drivere, og d selv har styr på dette, så prøv at deaktivere for driver signering:
https://www.youtube.com/watch?v=71YAIw7_-kg
Avatar billede vaccuate Nybegynder
23. marts 2016 - 17:23 #4
Ja jeg har kigget på det, men eftersom det var første gang, den sagde den fejl var sket, så tænkte jeg, det ikke kunne være det problem. Dog er crashene først startet efter jeg installerede win 10. Prøver dog at deaktivere driver signering, og så må vi se om det virker :)
Avatar billede vaccuate Nybegynder
23. marts 2016 - 20:10 #5
Laver du ikke lige et svar, så jeg kan give dig de 200 point? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2016 - 22:46 #6
Jo det gør jeg da. Hjalp det at deaktivere signering af drivere?
Avatar billede vaccuate Nybegynder
25. marts 2016 - 11:05 #7
Det hjalp hele dagen i går, men den crashede lige to gange da jeg tændte den her til morgen. Jeg tænker, om det måske kan være fordi, mit ladestik kortslutter min computer? For så vidt jeg kan se så overopheder den ikke, og både min CPU og GPU kan håndtere nogle heftige stresstests uden at crashe.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2016 - 12:27 #8
Kan man ikke vide. Jeg havde dog kigget efter om den nyeste driver er installeret til grafik kort.
Avatar billede vaccuate Nybegynder
25. marts 2016 - 13:05 #9
Alle drivers er opdateret (mange tak til driverbooster), men da jeg havde den til rensning for 1½ måned siden, der havde de den kørende i stresstest hele natten, uden den crashede. Der havde jeg ikke givet dem min oplader, så de brugte en, de selv havde i butikken.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2016 - 14:39 #10
Ok.