Avatar billede maxmull Nybegynder
21. august 2001 - 23:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Låste filer

Jeg har 65.000 filer der er blevet låst på min ASIP server. Hvordan låser jeg alle filerne op på en let måde. Æble I og unchek låst chek boksen er ikke en opsion :-)

Hilsen Maxmull
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. august 2001 - 05:41 #1
Hvilken MacOS har du på maskinen ?

Hvilken serverapplikation har du på serveren ?

Har du mulighed for monitor/tastatur direkte på din server ?

hilsen http://www.aeble.net
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. august 2001 - 05:48 #2
Har du ændret dine indstillinger i \"Filesharing\" kontrolpanelet ?

-eller i \"Users\" kontrolpanelet ?

Har du installeret nogen form for ny TCP/IP-afhængig software for nyligt ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. august 2001 - 05:50 #3
Jeg tror ikke at dine filer er låst.

Det er sikkert fordi du ubevidst har ændret nogle af dine adgangsmuligheder til filer på serveren. Så låser OSén filerne når de lander hos dig......

-er det en mulighed ?
Avatar billede maxmull Nybegynder
22. august 2001 - 22:14 #4
Serveren er en AppleShare IP 6.2 og det der er sket er at alle filer er blevet låst for 2 partisioner et på 75 gb og et på 10 gb der er 3 yderlige partisioner på serveren men der er der ikke nogle filder der er blevet låst.

Det er ikke et bruger rettigheds problem da filerne også er låst når maskinen bootes med shift tasten nede.

Jeg har en mistanke om at det kunne være fordi der er blevet instaleret Norton AntiVurus på en del pc\'ere i vores netværk for nyligt. De blev sat til at lave en total vurus chek på alle maskiner og en del af dem havde rettigheder til at se de to partrisioner og har derved scannet dem for virus natten inden problemet opstod.

En anden mistanke er at de to partrisioner er ret tæt på at være fulde. På 75 gb partrisionen er der kun 2 gb fri og på 10 gb partrisionen er der kun 600 mb fri.

Er der nogen der kan be eller afkraften mine mistanker ???

Jeg har fået alle filerne låst op med et lille util som kan hentes på
http://www.fortunecity.com/skyscraper/coding/373/unlocker.html

Hilsen Maxmull
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. august 2001 - 23:28 #5
Jeg tror bestemt ikke det har noget med manglende kapacitet på diskene at gøre i dette tilfælde.

Der er kun en måde at finde ud af det på:

Kør samme virus-check igen på en eller flere PCére.

Prøv evt kun at give adgang til den mindste disk, så er der ikke så meget låse-op-arbejde bagefter.
Avatar billede maxmull Nybegynder
01. september 2001 - 22:04 #6
Da jeg selv har løst problemet giver jeg mig selv point

Håber at det er ok
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. september 2001 - 23:05 #7
naturligvis