Avatar billede NemoDK Nybegynder
18. marts 2016 - 14:00 Der er 5 kommentarer

Min PC bruger 100% ram !!

Hej folkens.. Jeg har det problem at min pc bruger ligepludselig ud af det blå 100% ram.. og det er ikke fordi jeg laver noget. .det kan ske bare ved at have Chrome åbent eller den bare er på skrivebordet.. Har formateret computeren for at være sikker på det ikke var en slags virus jeg havde men det har ikke virket.. Der er nogen der mener det kunne være mit bundkort der var defekt men ville lige hører jer om kendte til problemet evt..

Skal lige siges at mit bundkort er sprit nyt samt alle mine andre dele i pc´en.

Håber der er nogen der ude der kunne hjælpe mig :D
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. marts 2016 - 14:11 #1
hvis du mener RAM hvor meget har du så og hvilket operativsystem.

- har en mistanke om du mener 100% CPU - er jeg galt på den ?
Avatar billede NemoDK Nybegynder
18. marts 2016 - 14:15 #2
Nej nej mener ram...

Har er mine pc specs:

Cpu: Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz

Motherboard: MSI Z97A Gaming 6

Ram: 16 Gb DDR3 HyperX

Gpu: GeForce GTX 970 Asus Strix

Bruger Windows 10
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2016 - 15:59 #3
Hvad siger din task manager? Under processer skulle den gerne vise hvad det er der bruger hukommelsen.

Mærker du at computeren bliver meget sløv når det sker? For i sig selv er der intet galt i at bruge meget RAM. Windows bruger så meget som muligt til caching og prefetching, men frigør det så snart et andet program har brug for det - så i sig selv er et 100% RAM-forbrug kun en god ting, hvis computeren altså ikke er sløv af det.
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. marts 2016 - 18:09 #4
16 giga RAM bør være OK - medmindre din windows er 32 Bit - så kan den ikke bruge dem fornuftigt -
Hvad siger den om ram i jobliste - ydeevne .
Hvis den bruger en del i cache bør det ikke være et problem - så skruer den bare ned for cache når det skal bruges til noget mere fornuftigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2016 - 07:17 #5
Gør den det også hvis du kører med en ram på skift?
Du burde  kunne køre i idle med en ramblok i hvis ikke din proceslinje  er helt fuld.

Måske der er en der er defekt der ødelægger det for de andre. Ved godt man normalt skulle få en bluescreen eller en bipkode når man starter op, men prøv at tjekke dem på den måde.