Avatar billede LotLun Nybegynder
03. marts 2016 - 08:20 Der er 7 kommentarer

Lenovo Thinkpad T520 kan ikke startes

Hej,

Har igennem længere tid haft problemer med min Lenovo T520. Den laver blå skærm. Har derfor reinstalleret Windows 7 Home Premium (helt forfra), og fik den i går så langt at jeg kunne installere Lenovo Support, opdatere drivere og køre test. Ved test af enheder fandt den 2 fejl, hvorefter den gik i blå skærm. Nu kan jeg ikke starte den. Jeg nåede ikke at se, hvad der var fejl på.

What to do?

På forhånd tak for gode råd og hjælp.

Mvh Lotte
Avatar billede LotLun Nybegynder
03. marts 2016 - 08:29 #1
Det ser ud til, at der ikke er kontakt til harddisken, når jeg forsøger at starte.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 08:49 #2
lav hirens bootcd og start op på den

der ligger et hav af programmer også nogle der kan vise hvad fejlen er

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede LotLun Nybegynder
03. marts 2016 - 08:58 #3
Tak for svar.

Skal man vælge mellem alle de programmer, der vises? Der er ikke et link til at lave Hiren´s BootCD 15.2, blot link til mange forskellige programmer - jeg har ikke et clue om, hvad der eventuelt kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 11:10 #4
de ligger på programmet du lægger på cd eller usb pen

man booter op på den og vælger xp mode så du har bvillede på

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1AVNE_enDK660DK660&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=download%20hirens

et af stederne

http://downloads.tomsguide.com/Hiren-s-Boot-CD,0301-51033.html

du kan hente den her midt på cirka

Hirens.BootCD.15.2.zip

http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 11:11 #5
Avatar billede LotLun Nybegynder
03. marts 2016 - 12:14 #6
Du er min helt :)

Har nu fået liv i computeren, og skal så bare lige finde ud af, hvordan Hiren´s Boot CD helt præcist virker.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 13:54 #7
det er jo et program der kører inden windows starter op
derfor er der ikke nogen services der er startet fra windows

på det program ligger de små kommandoer pakket ned i start af kommandoer der kan dit og dat

du kunne som have hentet et program ad gangen og prøvet dig frem men det er mere rart at nogen har gidet lave sådan et der virker

skulle du få en ond virus på maskinen der ligger helt nede i roden kan man også via den cd fjerne den med malwarebytes der ligger på cd eller usb

m.v.h