Avatar billede enielsen Nybegynder
29. februar 2016 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 adgangskode udløber

Har windows 10 med 2 oprettede brugere, begge med administratorrettigheder.
Begge konti er oprettet som lokale - ikke gennem MS konto.

Bruger 1 får jævnligt besked om, at "adgangskode udløber om 3 dage" og må ændre sin adgangskode.
Bruger 2 har aldrig ændret sin kode - den udløber åbenbart ikke !

Hvordan ændres bruger 1 profilen, så adgangskoden ikke skal fornyes hele tiden?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. februar 2016 - 19:47 #1
Hej og velkommen til.
Fandt ikke lige en side hvor win 10 var med, men da win 8 minder meget om den så er der mulighed for dette virker:

http://www.top-password.com/blog/turn-off-password-expiration-in-windows-8-7-vista-xp/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. februar 2016 - 19:54 #2
Avatar billede enielsen Nybegynder
29. februar 2016 - 20:30 #3
Har prøvet din løsning, men den virker desværre ikke i Windows 10 - det får man besked om når man prøver at åbne "Local User and Group"
Avatar billede 220661 Ekspert
29. februar 2016 - 22:05 #4
Har du prøvet med kommandoprompt (cmd) som admin, hvor du kopierer følgende ind:

net accounts /maxpwage:unlimited
Avatar billede enielsen Nybegynder
01. marts 2016 - 11:16 #5
Har også prøvet det, men uden held -  får følgende meddelelse:

Systemfejlen 5 opstod
Adgang nægtet

Nogen der ved hvor man finder ud af hvad systemfejl 5 er ?

Jeg har også undersøgt net accounts data for begge brugere, og de er fuldstændig ens, med en max password periode på 42 dage.
Dette kan åbenbart ikke ændres, men alligevel har bruger 1 aldrig fået besked om at "adgangskode udløber"
Avatar billede enielsen Nybegynder
01. marts 2016 - 11:31 #6
Hej igen

Fandt selv løsningen her:

http://www.isunshare.com/blog/how-to-fix-system-error-5-in-windows-10-computer/

Det er åbenbart vigtigt at man kører cmd(admin) på den "rigtige" måde.
Med denne opskrift så virkede det!

Tak for hjælpen - den bragte mig på rette spor.
Avatar billede enielsen Nybegynder
01. marts 2016 - 11:36 #7
Du bragte mig på rette spor med dette forslag (se indlæg #6 i denne tråd) - tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2016 - 16:06 #8
Velbekomme.
Der står i #4 at du skal køre cmd som admin. Det gøres også ved at højreklikke på cmd ikonet og vælge kør som admin. Skulle jeg måske have sagt. Godt det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2016 - 19:19 #9
Løsningen står også i det første link (Indlæg #1). Option 2 er løsningen

Citat:
Option 2: Turn off Password Expiration Using Command Prompt

Open up a Command Prompt as administrator (type "Command Prompt" in the Start search box and instead of just pressing Enter as normal, you right-click the menu item for it and select "Run as administrator") and type the following command at the prompt:

net accounts /maxpwage:unlimited

and press Enter. That should do it. (If you get access error 5, you didn't run Command Prompt as administrator.)

Note: If you don't know how to open up a Command Prompt as administrator in Windows 8, please refer to this article: http://www.top-password.com/blog/how-to-run-an-application-as-administrator-in-windows-8

Det var ud fra denne jeg skrev #4