Avatar billede peterpeter Seniormester
19. februar 2016 - 14:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer til Minecraft

Kære alle

Jeg står og skal købe en pc (stationær) til at spille Minecraft på.
Mit budget er 4000 kroner.
(Jeg har skærm, mus, keyboard etc.)

Jeg har kigget på flere tilbud i Bilka, men er bange for at købe en, der ikke er god nok ;-)

Spørgsmål:

Hvor køber man den bedste computer i dag, hvis man kun skal bruge den til at spille Minecraft på ???

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg har virkelig brug for hjælp til dette ;-) ;-)
Tak Tak Tak
Avatar billede Slater Ekspert
19. februar 2016 - 16:38 #1
Først skal vi lige høre én ting: skal det være med Windows?

Minecraft kører ganske fint, måske endda bedre på Linux, så hvis det virkelig kun er til det, og du ikke har en Windows-licens liggende, så vil jeg da klart anbefale at gå med det - og så har vi lige ca. 800 kr mere i computerbudgettet, når der ikke skal regnes sådan en fra de 4000. Til gengæld kan du nok ikke købe den i Bilka uden sådan en med.
Avatar billede rhl2401 Mester
19. februar 2016 - 18:35 #2
Minecraft er ikke et særligt krævende spil i forhold til så mange andre. Derfor kan du for 4000 kr. (Så evt. med Linux) få en god stationær i både Bilka og de andre elektronikkæder.

Hvis du vil gå 999 kr. op, ville jeg klart anbefale denne: https://www.bilka.dk/elektronik/computere/stationaer-computer/asus-stationaer-gaming-pc-g20bm-nr009t/p/100221441?event=39,28&point=4

Ellers vil Minecraft egentlig kunne køre udemærket på næsten alle computere. (Jeg kører selv Minecraft på min PC: Lenovo Thinkpad T430s. Det lagger lidt men alt i alt er den fin. Thinkpad er dog også optimeret til arbejde og ikke spil :)
Avatar billede rhl2401 Mester
19. februar 2016 - 18:38 #3
Avatar billede peterpeter Seniormester
20. februar 2016 - 11:40 #4
TUSIND tak for jeres svar ;)
Avatar billede peterpeter Seniormester
20. februar 2016 - 11:42 #5
COmputeren skal være Windows, ikke Linux. Har slet ikke tid og viden til at bakse med det ;-)
RHL; Tak for dine gode svar. Lidt dyre, men det ser rigtig godt ud ;-)
Jeg vil helt klart gå efter nogle af dine forslag, hvis der ikke er nogle der er liiiiidt billigere....
Tusind tak - dem er jeg meget taknemmelig for ;-)
Tak
Avatar billede peterpeter Seniormester
20. februar 2016 - 12:13 #6
Tror jeg pt. går efter denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/HP550153NO/hp-pavilion-550-513no-stationar-pc-hvid

Til 3999,-

Hvad siger I ??

Tak - og hav en god lørdag ;-)
Avatar billede peterpeter Seniormester
23. marts 2016 - 09:34 #7
Tak for hjælpen -- ligger i et svar ?