Avatar billede RasmusTheR Seniormester
18. februar 2016 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl når jeg forsøger at oprette forbindelse til database

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at oprette forbindelse til en MySql database:

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_INIT_COMMAND'

Linjen der bliver meldt fejl på lyder:
PDO::MYSQL_ATTR_INIT_COMMAND => 'SET NAMES utf8',

Hvad er fejlen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2016 - 22:30 #1
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
19. februar 2016 - 19:26 #2
Mange tak, opret bare et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2016 - 19:41 #3
Super - hvad var din løsning?

Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
19. februar 2016 - 21:05 #4
Jeg kører åbenbart php på en IIS server, hvor der ikke er adgang til php.ini. Så jeg få finde en løsning, hvor der kobles op til databasen på en anden måde.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2016 - 21:26 #5
Hvis du kører en    phpinfo();  i en PHP-fil, kan du se hvor .ini filen ligger. På et webhotel har du måske ikke adgang til den. Men måske kan man snyde lidt. Fortæl lidt mere ;)
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
20. februar 2016 - 20:02 #6
Det var en smart funktion. Jeg bruger webhotel og kan se den ligger i en mappe jeg ikke har adgang til. Ifølge deres supportside skyldes det, at jeg bliver hosted på en windows server, hvis jeg skifter over til en Linux  for jeg adgang. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2016 - 18:45 #7
Så er det jo nok på en IIS, når det så er Windows. Det ved jeg ikke noget om. Men prøv på Google at lede efter dette:  override php.ini
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
25. februar 2016 - 16:50 #8
Jeg har ændret til en anden måde at koble op på :-)