Avatar billede BaronPetrus Nybegynder
25. januar 2016 - 00:04 Der er 5 kommentarer

Skærmopløsning i iWindows 10

Jeg har set mange anvisninger på, hvorledes man ændrer skærmopløsningen, men jeg savner en anvisning på, hvordan man gør ændringen permanent. Jeg oplever nemlig, at jeg må ændre skærmopløsningen, hver gang computeren har været slukket. Desuden skifter skærmen vilkårligt mellem fud skærm og 1/4 skærm.

Hvem har columbus ægget?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. januar 2016 - 07:53 #1
Du kan altid i søg finde og gå til kontrolpanel!
Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Skærm\Skærmopløsning
Indstille din opløsning og trykke Anvend?
Avatar billede BaronPetrus Nybegynder
25. januar 2016 - 10:04 #2
Kære poko1.

Det er jeg udmærket klar over, og jeg træner i det HVER gang jeg åbner min computer.
Problemet er, at selv om jeg trykker ANVEND virker det kun, til skærmen er slukket. Næste gang jeg tænder, ser jeg igen kun en fjerdedel af skærmen i en helt forkert opløsning. Og det er jeg ved at ære træt af.

Venlig hilsen
Baron Petrus
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. januar 2016 - 10:17 #3
Det kunne så være et Driver problem Se i Enhedshåndteringen  En Defekt skærm en installations fejl Kør eventuel en sfc /scannow som Adm. i Cmd.
Avatar billede BaronPetrus Nybegynder
25. januar 2016 - 17:01 #4
Hej poko1.
Ja, det kunne være et driverproblem.
Derfor har jeg for længst opdateret driveren til skærmkortet og checket i enhedshåndtering, at skærmen og skærmkortet fungerer korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2016 - 18:17 #5
Når du har rettet skærmen til som du vil have den, så prøv at gå ind og deaktivere hurtigstart i Win 10.

Det gøres i strømstyringen:

http://www.tenforums.com/tutorials/4189-fast-startup-turn-off-windows-10-a.html

Kunne måske tro at Windows glemmer din handling når hurtigstart er aktiveret.