Avatar billede Chris_Brix Nybegynder
08. januar 2016 - 12:38 Der er 8 kommentarer

Toldafgift!

Hej folk!

Bestilte en vare hjem for USA her for nylig og nu har jeg fået en toldafgift på 278 kroner! Betalte 300kr ca for bare fragten hjem til Danmark, så er der nogen mulighed for at jeg kan kontakte dem og finde en løsning eller skal de have de 278kr?

BTW der er en misvisning på brevet der står "toldværdi 476 DKK" men betalte ialt 501kr

Hjælp gerne og undskyld min formulering.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. januar 2016 - 12:56 #1
Dén får du svært ved at gøre noget ved. Og Post Danmarks toldgebyr beregnes (frækt nok) af varens pris INKLUSIV fragt og toldgebyr... Ja, det er dyrt at bestille varer hjem uden for EU... med mindre at den samlede pris ligger under bagatelgrænsen på 80 kroner.

Se selv her:
http://www.toldpriser.dk/toldberegner
Avatar billede Chris_Brix Nybegynder
08. januar 2016 - 13:18 #2
Hmm

Så du mener jeg skal betal afgiften?

Kigger lige om der er andre der har andre ideer :-)
Avatar billede Chris_Brix Nybegynder
08. januar 2016 - 13:18 #3
Ups det skulle ikke ud som et svar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2016 - 13:46 #4
Helt reelt skal du rent faktisk også betale told af fragtafgiften, så den samlede udgift udgør told af varens pris + fragtudgift + transportørens (her Post DK) gebyr for opkrævningen.

Så jeg kan såmænd kun bekræfte.. - du kan være heldig at pakken smutter igennem fortoldningen, men når først den er "fanget", slipper du kun ved at undlade at afhente varen. Så vil den blive sendt retur, og så afhænger det helt af forhandleren, om han vil give dig pengene (for varen) tilbage.

Kan transportøren iøvrigt ikke finde dokumentation for varens værdi, vil pakken blive åbnet og vurderet efter danske forhold - og så risikerer man at ende med en endnu større regning.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2016 - 14:36 #5
Nogle steder kan man tegne en forsikring mod den slags ( til 5 kr ) Men ja det tyder på at du kommer til at betale.
http://i.imgur.com/xraEeDu.png

Læs FAQ igennem inden køb.
http://www.lightinthebox.com/da/knowledge-base/c1389/a4109.html
Avatar billede finb Ekspert
08. januar 2016 - 14:42 #6
Ja,du skal betale hver gang du bliver plukket ud i tolden. Su kan også være heldig, at pakken går igennem. Men forvent altid told.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2016 - 11:32 #7
#6 Det er kun hvis man handler med useriøse forhandler. Det kan ikke være et spørgsmål om varen "går igennem tolden". Jeg går udfra at du mener at den ikke bliver opdaget. Men om man selv skal betale, eller ikke skal betales moms og afgifter.

Handler man meget i USA kan det betale sig at bruge shopUSA.
http://kortlink.dk/k9qz

I danmark har man e-mærke ordningen. Inden for EU har de forskellige lande tilsvarende ordninger.
http://dk.theshoppingassistant.com/index.php?id=22

@Chris_Brix kunne man få at vide hvilke onlineshop ( webside ) du har bruget.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2016 - 12:04 #8
Told afgift skal man betale af vare der har en værdi over 1,150 kr
http://kortlink.dk/k9r3