Avatar billede visto Professor
07. januar 2016 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 10: Kan ikke deaktivere genvejstast

(Jeg vælger at oprette her, da der ikke findes nogen Windows 10 kategori.)

Jeg havde tildelt tastegenvejen Ctrl + Alt + E til at åbne Excel (2002) med. Jeg slettede tastegenvejen, og det virkede i første omgang. Men kort tid efter åbner Ctrl + Alt + E igen Excel. Men nu kan jeg ikke fjerne den, da der udfor Genvejstast nu står Ingen.

Det hele foregår under Start > Alle apps > højreklik på Micrsoft Excel > Åbn filplacering > højrklik på genvejen for Excel > Egenskaber > Genvejstast.

Jeg har prøvet at afinstallere programmet, men kan ikke geninstallere det, da koden af en eller anden grund erklæres ugyldig.

Hvordan kommer jeg af med genvejstasten? Jeg har kørt rens af registreringsdatabase med CCleaner.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2016 - 17:56 #1
Du har lavet en genvej fra programmet til skrivebordet, hvor du har ændret i ikke, og bagefter gået tilbage?

Hvordan ser den originale genvej ud i mappen hvor Excel er?
Er der påhæftet en taste genvej i denne?
Avatar billede visto Professor
07. januar 2016 - 18:07 #2
Nej, jeg har ikke lavet genvej på skrivebord.

Det jeg har pillet ved er som beskrevet ovenfor under
Start > Alle apps > højreklik på Micrsoft Excel > Åbn filplacering > højrklik på genvejen for Excel > Egenskaber > Genvejstast.

Det må vel være den, du kalder den originale genvej, og som nævnt står der her Ingen udfor Genvejstast.
Avatar billede visto Professor
07. januar 2016 - 18:12 #3
...men der var en genvej til Excel på proceslinjen, og den indehold Ctrl + Alt + E. Det har jeg nu slettet, og så virker det. Så læg point, fordi det var henledningen af opmærksomheden på en genvej mere, der løste problemet.

Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2016 - 18:15 #4
Godt du fandt synderen :-)
Tak for point :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2016 - 18:15 #5
svar