Avatar billede superzombie01 Nybegynder
04. januar 2016 - 17:06 Der er 5 kommentarer

Windows 10,bios og UHD skærm.

Hej eksperter!
Jeg kan ikke finde ud af om det er windows 10 eller min UHD skærm,jeg kan ikke komme ind i bios, hvis jeg bruger min UHD skærm, den springer bundkortes logo over og booter ind i windows 10 uden problemer.
Men sætter jeg en alm skærm 1920x1080 til og min UHD skærm og jeg så starter min pc så kan jeg se logo på den alm skærm og kan komme ind i bios, men vælger jeg ikke at gå ind i bios så bliver den alm skærm sort og min UHD skærm tænder og booter ind i windows 10.Og jeg bruger normalt kun en skærm, det er bare lidt irreterende at jeg skal bruge 2 skærme for at komme ind i bios.
Håber min forklaring på mit problem er til at forstå.

Med venlig hilsen
Den der har søgt hele nettet igemmen, uden held.
Ps jeg køre med 2 grafikkort,(SLI).
Avatar billede superzombie01 Nybegynder
05. januar 2016 - 07:54 #2
Tak for indlæg milter... men det er os blevet prøvet, ved ikke lige hvad der forgår med windows 10.
05. januar 2016 - 10:55 #3
Du kører med 2 grafik kort.
Sidder UHD skærmen på det samme kort som den anden skærm?
ellers kan det være du skal have sat det sekundære grafik kort til primær, I BIOS.
Avatar billede superzombie01 Nybegynder
05. januar 2016 - 16:32 #4
Hey rogerrabbit.. nej de sidder i hver deres kort, ellers kan jeg ikke se bios.. har lige installeret win 10 igen og min uhd skærm er sat til, men den springer over bios, men starter og logger ind i win 10, den er sat i det øverste kort.. men lukker jeg pcen og flytter skærm stikket i det nederste kort, kan jeg komme ind i bios, men når jeg færdig med bios og trykker save settings og ud af bios, så er der sort skærm, men hvis jeg tager skærm stikket ud og sætter det tilbage i det øverste kort igen så er jeg i win 10 igen.
Virkelig mærkeligt.
16. januar 2016 - 14:28 #5
POST'en kommer på det primære grafik kort.

Så hvis du gerne vil have POST og dermed BIOS setup på det andet grafik kort, skal det sættes til primær grafik kort.