Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 16:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Allow this divice to wake...

Jeg har i Device manager fjernet flueben i alt med mus og tastatur.
Men alligevel oplever jeg igen og igen, at computeren er startet op af sig selv, på grund af rystelser i bordet.
Når jeg så går i Device manager og ser efter, så er fluebenene tilbage.
Hvor dan kan det ske?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 16:31 #1
Er der indstillinger i din bios der holder strøm på usb portene når computeren er lukket?

Og er Wake on lan aktiveret i bios?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 16:54 #2
Hej! Nej ingen af delene er tilfældet. Men opstart kommer netop, hvis jeg skubber til musen, eller det ryster i bordet.
Og når jeg fjerner flueben, burde de jo ikke komme igen af sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 16:56 #3
Ps. Det er ikke første gang, jeg har oplevet det.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 17:08 #4
Jeg har selv set noget lignende, hvis jeg lukker den ene stationær ned i dvale. Her er der så stadig lys i numlock efter den er lukket ned. Et tryk på en taste eller en smule bevægelse på mus gør så at den starter.

Er det både når den er lukket helt ned eller er det fra dvale du har problem?

Er din pc her en bærbar eller stationær?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 17:29 #5
Det er her og nu en stationær, men har oplevet noget lignende på min bærbar. Jeg har ikke brugt dvale på min stationære, det sker i slumre (sleep). Når jeg så lige har fjernet fluebenene, kan jeg flytte på musen og trykke på tastaturet uden der sker noget, for så på et senere tidspunkt at opdage, at computeren kører af sig selv igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 17:48 #6
Hmm. Strømstyringen har du set om der kunne være nogle indstillinger der som kan gøre at dine valg rulles tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 18:02 #7
Næ der er vist ikke mere at regulere, skærm slukker efter 15 min. PC står til ikke at slukke selv. Tryk på luk er Luk og sleep er sleep. Så!
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 18:23 #8
Nej. Prøvede lige slumre her på min stationære med 8.1. Den kunne godt forblive i slumre hvis jeg rokkede på musen, men trykkede jeg på tastatur så startede den op.
Hvorfor din starter med rok på musen kan jeg ikke forstå??
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 19:35 #9
Nej to start or not to start, thats the question.
Når din computer starter med tastaturet, er det jo fordi du ikke har slået det fra. Det har jeg også prøvet fordi, jeg ville gerne starte derfra. Men hos mig er det enten eller, både mus og tastatur skal være uden flueben.
Min stationære er en Medion og den kører faktisk rigtig godt, men den skal selvfølgelig kun køre når jeg sætter den til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 19:46 #10
Ja det er klart. Jeg har desværre ikke flere bud.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 19:53 #11
Det er Ok, tak for forsøget :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 19:54 #12
Faldt lige over denne side:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc748940.aspx

Måske der er logget hvad der har gjort at computeren starter.

Som jeg læser det skal man i en kommando skrive powercfg -lastwake
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 19:56 #13
Det er kommandoprompt du kopierer den ind i.
Tænker måske om det kan være en tjeneste der vækker den?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 20:25 #14
Jeg forstår det faktisk ikke. Har prøvet at åbne exe-filen og har prøvet "List" men jeg kan ikke tyde det.
http://peecee.dk/upload/view/455842
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 21:27 #15
Som jeg læser det er der ikke logget noget om at computeren har startet fra slumre.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 21:40 #16
Nej der er ikke flere oplysninger end der er i kontrolpanelet.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 21:58 #17
Nå så er det vel timeout, læg venligst et svar :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 22:00 #18
Ja desværre. Hvor den indstilling ligger er mig en gåde. Men vi prøvede da :-)