Avatar billede lq Nybegynder
02. januar 2016 - 15:40 Der er 3 kommentarer

Kan logge på med mobile enheder men ikke bærbare

Jeg har fået en ny trådløs router, dual band. Den er set op med nyt navn og nyt password ift den gamle router. Alt dunker med at skabe forbindelse med telefoner og iPad men de bærbare kan ikke komme på. Den ene kører xp og den anden nye version af Windows. Jeg har kørt fejlrettelse. Det hjælper ikke.
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2016 - 19:56 #1
Får du nogen fejlmeddelelser, når du forsøger at logge på?

Jeg går ud fra, at du selvfølgelig er startet fra begyndelsen med at lede efter tilgængelige netværk på dine bærbare og derefter har fundet netværksnavnet på din nye router.
Avatar billede bpb Seniormester
02. januar 2016 - 22:49 #2
Din computer med Windows XP må være nogle år gammel.  Så er dens netkort sikkert også gammelt.  Måske så gammelt, at det ikke understøtter den protokol, som din nye trådløse router bruger som standard.

I så fald kunne du prøve at logge på den trådløse router, og ændre indstillingerne, så den bruger en lidt ældre protokol.

Men ikke ældre, end at routeren fortsat kan kommunikere med dine andre enheder.

Henimod slutningen af denne lange tråd

www.eksperten.dk/spm/934438#reply_7785650

har jeg engang beskrevet, hvordan min Acer Aspire fra 2004, med Windows XP, blev bragt til at fungere med en (dengang) moderne TDC Homebox.

Jeg ved ikke, om dit problem kan løses ved at gøre noget lignende.  (Du har jo brug for en løsning, som virker for begge dine bærbare).  Men det kunne være værd at forsøge.
Avatar billede lq Nybegynder
03. januar 2016 - 11:03 #3
Tak for kommentarer. Jeg fandt ud af at slette netværk under kontrolpaneler , som jeg gjorde på ipad og så fange nettet igen.  Det virkede.