Avatar billede valsbol Seniormester
29. december 2015 - 17:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet på pc uden fastnet

Jeg overvejer at afmelde min fastnet telefon og kun have mobil. Men kan jeg så ikke mere få internet på min stationære pc?
Jeg har en ipad med simmkort. Jeg kan dele internet med min iphone, men når jeg ser på min pc kan jeg ikke se min ipad? Altså kan det ikke lade sig gøre at internetdele med min pc. Hvad så, jeg kan købe en dongel med simkort til usb, men virker den på min pc?
Tak om nogen kan give mig et godt svar. Og godt nytår
Avatar billede bvirk Guru
29. december 2015 - 17:30 #1
Du behøver nok ikke købe noget - lad blot ipad eller iphone agere hotspot.
https://support.apple.com/en-us/HT204023
Der er nok nogle indstillinger der lige skal sættes når pc connecter via wifi - hvis man prøver vha. bluetooth eller usb kræver måske en driver på pc'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2015 - 17:54 #2
Hvor stort er dit forbrug til internet?

Vi har lige her for en måned siden givet min svigermor en bærbar og købt oister trådløst net, som er en usb pind der puttes i en ledig port.
Vi valgte en løsning til 99 kr:
http://www.oister.dk/mobilt-bredband/

Du kan prøve at indsætte her hvad dit formodede forbrug er, og se hvad du behøver:
https://internettjek.dk/databeregner
Kunne måske være en løsning
Avatar billede valsbol Seniormester
29. december 2015 - 18:52 #3
Tak fordi du har taget dig tid til at svare mig. Nu har jeg læst linket.
Settings- cellular siger mig ikke noget og jeg kan ikke se ordet hotspot. Jeg har IOS 9.02
Avatar billede valsbol Seniormester
29. december 2015 - 18:58 #4
Jeg har facetime, hvis du vil kontakte mig 004525752226
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2015 - 19:02 #5
#1 Det kræver ikke nogen speciel driver for at køre oister net fra usb pind.
Windows finder den uden problemer

Svigermor kører Win 10, og jeg kan ikke tro at der er problemer med de andre systemer
Avatar billede valsbol Seniormester
29. december 2015 - 19:15 #6
Jeg kan se at internetdeling er personal hotspot. Mennmin pc finder ikke min "ipad moni" sådan som mit hotspot hedder. Skal jeg bruge en usb bluetooth for at forbinde min pc med min ipad? I øjeblikket hsr jeg en router, som er sluttet til internettet med telefonkabel